@article { author = {Aghajanian, Shara and Tabaian, Seyed Kamal and radfar, reza and Seyed Hossieni, Seyed Mohammad}, title = {Conceptual framework of the capabilities of open innovation project managers}, journal = {Innovation Management in Defensive Organizations}, volume = {3}, number = {4}, pages = {1-28}, year = {2021}, publisher = {Management faculty of Shahid Sattari Aeronautical University}, issn = {2676-7112}, eissn = {}, doi = {10.22034/qjimdo.2020.218255.1266}, abstract = {Context/Purpose: The open innovation approach has its challenges, and opportunities. open innovation project managers must be able to manage their projects by confronting the challenges and exploiting opportunities in the new paradigm. In this study, we aim to identify and conceptualize the capabilities required for project managers to succeed in the new approach. Methodology: We develop a qualitative research study, utilizing thematic analysis to derive the capabilities of the project managers for open innovation project success in ICT companies of developed countries. We have applied specific criteria to the 505 elite in LinkedIn by utilizing the theoretical sampling. Finally, we conducted 18 semi-structured interviews with open innovation project managers and the conceptual framework of project manager's capabilities is derived and the relationship between concepts and thems are explained Findings: Capabilities frameworks include the themes of communication management, stakeholder management, human resource management, risk management, scope management, and innovation management. Conclusion: Our research shows that the capabilities of open innovation project managers are significantly different from traditional frameworks. Innovation management is one of the capabilities of open innovation project managers in this research that has not been addressed before. Stakeholder management is also important as a theme addressed by all participants.}, keywords = {Open Innovation,project manager,project management,qualitative research}, title_fa = {ارائه چارچوب مفهومی برای توانمندی‌های مدیران پروژه‌های نوآوری باز}, abstract_fa = {زمینه و هدف: چالش‌ها و فرصت‌های زیادی فراروی رویکرد نوآوری باز قرار دارد و مدیریت چنین پروژه‌هایی مستلزم مواجهه اثربخش با چالش‌ها و بهره‌برداری از این فرصت‌ها است. این مقاله به دنبال آن است تا توانمندی‌های مورد نیاز مدیران پروژه‌های نوآوری باز را در شرکت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات شناسایی و مفهوم‌سازی کند. روش‌شناسی: در این پژوهش از روش تحقیق کیفی و استراتژی پژوهش تحلیل مضمون استفاده شد و در آن با استفاده از نمونه‌گیری نظری در سامانه لینکدین و برگزاری ۱۸ مصاحبه نیمه ساختاریافته با مدیران پروژه‌های نوآوری باز، چارچوب مفهومی توانمندی‌های این مدیران شکل گرفت. یافته‌ها: چارچوب توانمندی‌ها شامل مضامین توانمندی‌های ایجاد تعادل در ارتباطات رسمی و غیر رسمی، ایجاد هم‌افزایی در ذینفعان داخلی و خارجی، مربی‌گری و رهبری تحول‌گرا، مدیریت ریسک، برنامه‌ریزی یکپارچه و تدریجی تکاملی، مدیریت نوآوری و توانمندی‌های شناختی و فردی بود. نتیجه‌گیری: مدیران پروژه باید با هدف خلق ارزش از رویکرد نوآوری باز به مدیریت ذینفعان توجه کنند. توانمندی‌های فردی و شناختی مدیران پروژه‌های نوآوری باز جهت رویارویی با پیچیدگی‌های پروژه‌های نوآوری باز و ایجاد هم‌افزایی میان ذینفعان داخلی و خارجی ضروری هستند.}, keywords_fa = {نوآوری باز,مدیر پروژه,مدیریت پروژه,پژوهش کیفی}, url = {https://www.qjimdo.ir/article_126644.html}, eprint = {https://www.qjimdo.ir/article_126644_2b063e548f712561a03b217ae792648c.pdf} } @article { author = {vakili, yousef and nazari, kamran and Khastar, Hamza and Shahriari, Soltanali}, title = {A Model of Ambidextrous Organization for Banking Industry}, journal = {Innovation Management in Defensive Organizations}, volume = {3}, number = {4}, pages = {29-50}, year = {2021}, publisher = {Management faculty of Shahid Sattari Aeronautical University}, issn = {2676-7112}, eissn = {}, doi = {10.22034/qjimdo.2020.236695.1329}, abstract = {Context/Purpose: In times of rapidly changing and increasingly competitive global markets, banks need to be ambidextrous to make profit, grow, and survive, but there is no integrated model of the Ambidextrous Organization. Therefore, the present study amid to design an ambidextrous organization Model in the banking industry. Methodology: The present research has interpretive philosophical foundations and its orientation is developed and applied. The approach of this research is inductive and a qualitative method for its implementation is used. The field study method and the strategy of the grounded theory were used. Theoretical sampling guided the recruitment of 13 managers at the banking industry in Kermanshah as the participants of the personal interviews. Open coding categories were connected during axial coding and refined during selective coding to form a theory. Findings: In the present research, the paradigm model of ambidextrous organization is identified in the terms of Causal Conditions, Context, Phenomena, Intervening Conditions, Strategies, and Consequence. Conclusion: The generated model can serve as a guide for the managers’ strategic plan in taking full advantage of the benefits that the ambidextrous organization offers in in the banking industry.}, keywords = {Ambidexterity,Ambidextrous Organization,Grounded theory}, title_fa = {طراحی الگوی سازمان دوسو‌توان در صنعت بانکداری}, abstract_fa = {زمینه و هدف: در عصر تغییرات سریع و بازارهای رقابتی، بانک‌ها برای دستیابی به سود، رشد و پایداری به دو سوتوانی نیاز دارند، اما تاکنون هیچ الگوی یکپارچه‌ای درباره سازمان دو سوتوان ارائه نشده است؛ بنابراین، هدف این پژوهش طراحی الگوی سازمان دو سوتوان در صنعت بانکداری است. روش‌شناسی: پژوهش حاضر مبانی فلسفی تفسیری داشته و جهت‌گیری آن توسعه‌ای است. رویکرد این پژوهش استقرایی بوده و از روش کیفی و استراتژی نظریه داده بنیاد برای انجام آن استفاده شده است. داده‌های پژوهش از طریق مصاحبه با ۱۳ نفر از مدیران صنعت بانکداری در کرمانشاه به عنوان مشارکت‌کنندگان در پژوهش جمع‌آوری شد. طبقات کدگذاری باز با انجام کدگذاری محوری به یکدیگر پیوند داده شدند و برای شکل دادن تئوری، در طی کدگذاری انتخابی پالایش شدند. یافته‌ها: یافته‌های پژوهش در قالب مدل پارادایمی سازمان دو سوتوان به‌عنوان مقوله محوری (نوآوری اکتشافی و نوآوری بهره‌بردارانه)، شرایط علّی (عوامل درونی و بیرونی)، عوامل زمینه‌ای (عوامل سازمانی و فردی)، شرایط مداخله‌گر، راهبردها (ائتلاف، استراتژی موازنه و ساختار پیچیده) و پیامدها (سود، رشد، رضایتمندی مشتریان) طراحی شده است. نتیجه‌گیری: مدل ارائه شده می‌تواند راهنمایی برای برنامه‌ریزی استراتژیک مدیران در صنعت بانکداری باشد که با پیاده‌سازی سازمان دو سوتوان از منافع آن بهره‌مند شوند.}, keywords_fa = {سازمان دوسوتوان,صنعت بانکداری,نظریه داده بنیاد}, url = {https://www.qjimdo.ir/article_127721.html}, eprint = {https://www.qjimdo.ir/article_127721_0f8d0c49f5541375817e353a5d3a6f74.pdf} } @article { author = {asgari, naser and ahmadi, masood and Foroughi, Ali}, title = {‍ Introducing a Model of Proactivity of Managers of a Public Organization}, journal = {Innovation Management in Defensive Organizations}, volume = {3}, number = {4}, pages = {51-76}, year = {2021}, publisher = {Management faculty of Shahid Sattari Aeronautical University}, issn = {2676-7112}, eissn = {}, doi = {10.22034/qjimdo.2021.273069.1403}, abstract = {Context and Purpose: The intensity and extent of competition, rapid communications and information, increasing change, and technological advancement have necessitated the need for proactive managers to lead and organize organizational affairs. Accordingly, this study has provided a model for the development of proactivity of managers of a public organization. Method: This applied and qualitative research has been done by sequential mixed method (qualitative-quantitative). In the qualitative stage of the research, the relevant related researches were reviewed and the prerequisite antecedents of proactivity of managers were extracted and combined with inductive approach and through qualitative content analysis method. In the second stage, the methods of training and development of these antecedents were prioritized using the opinions of 12 experts in the form of a focus group. Results: The reinforcing antecedents of proactivity of Managers are categorized into three main categories: characteristical antecedents (personality and motivation), behavioral antecedents (innovative, transformational, problem-oriented, communicative, and organizational behaviors) and capability antecedents (cognitive, psychological, and intelligence capabilities). The most appropriate development methods for each of these three preconditions are also prioritized among the five methods of leadership and management development (developmental relationships, self-development activities, formal programs, and feedback processes). Conclusions: Proactivity can be developed as a vital capability of managers in today's competitive world. Improving the personal characteristics, behaviors, and capabilities that reinforce it will enhance managers' willingness for proactive behaviors. In formulating development plans for this purpose, it is necessary to pay attention to the priority of the effectiveness of development methods to improve antecedents.}, keywords = {Education and Development,model,Proactivity,social security organization}, title_fa = {شناسایی پیشایندهای پیش‌کنشگری مدیران و توسعه آن در یک سازمان عمومی}, abstract_fa = {زمینه و هدف: شدت و گستردگی رقابت، ارتباطات و اطلاعات سریع، تغییرات فزاینده و پیشرفت فناوری نیاز به وجود مدیران پیش‌کنش را برای هدایت و سازماندهی امور سازمانی اجتناب‌ناپذیر کرده است. بر این اساس، این پژوهش به توسعه پیش‌کنشگری مدیران یک سازمان عمومی پرداخته است. روش‌شناسی: این تحقیق نوعی پژوهش کاربردی و کیفی است که با روش آمیخته متوالی (کیفی - کمی) انجام شده است. در مرحله کیفی، پیشایندهای تقویت‌کننده پی‌کنشی مدیران با رویکرد استقرایی و روش تحلیل محتوای کیفی تحقیقات مرتبط استخراج و تلفیق شدند. در مرحله دوم نیز، روش‌های توسعه پیشایندهای پیش‌کنش‌گری با استفاده از نظرات 12 نفر از خبرگان اولویت‌بندی شدند. یافته‌ها: پیشایندهای تقویت‌کنندۀ پیش‌کنشگری مدیران در قالب سه مقولۀ اصلی پیشایندهای خصوصیتی (شخصیتی و انگیزشی)، پیشایندهای رفتاری (رفتارهای نوآورانه، تحول‌گرایانه، مسئله‌محور، ارتباطی و سازمانی) و پیشایندهای قابلیتی (قابلیت‌های شناختی، روان‌شناختی و هوشمندی) طبقه‌بندی شده‌اند. فعالیت‌های خود توسعه‌ای برای توسعه مقوله پیشایندهای رفتاری، روابط توسعه‌ای برای توسعه مقوله پیشایندهای خصوصیتی و فعالیت‌های خود توسعه‌ای برای توسعه مقوله پیشایندهای قابلیتی دارای بالاترین اولویت توسعه بودند. نتیجه‌گیری: پیش‌کنش‌گری به عنوان یک قابلیت حیاتی مدیران در دنیای رقابتی امروز قابل توسعه است. بهسازی خصوصیات، رفتارها و قابلیت‌های فردی تقویت کننده این قابلیت آمادگی مدیران را برای پیش‌کنشگری ارتقا خواهد داد.}, keywords_fa = {: آموزش و توسعه,الگو,پیش‌کنش‌گری,سازمان تامین اجتماعی}, url = {https://www.qjimdo.ir/article_127996.html}, eprint = {https://www.qjimdo.ir/article_127996_3acdf82365739910f2bac56fd1bc5436.pdf} } @article { author = {kameli, behrooz and Yazdani, Hamid Reza and hakim, amin and Jafari, Seyed Mohammadbagher}, title = {Mapping and Clustering of Knowledge Management Research Based on Co-Word Analysis of Articles Indexed in Web of Science (WoS) Website}, journal = {Innovation Management in Defensive Organizations}, volume = {3}, number = {4}, pages = {77-104}, year = {2021}, publisher = {Management faculty of Shahid Sattari Aeronautical University}, issn = {2676-7112}, eissn = {}, doi = {10.22034/qjimdo.2020.227052.1295}, abstract = {Abstract Context/Purpose : The purpose of this study is to provide a comprehensive picture of the status of scientific activities in the field of knowledge management Methodology: The present study is an applied one that has been done using Co-Word analysis methods and descriptive and analytical statistics. Web of Science website and Publish or Perish software were used for data gathering and 6844 knowledge management documents including the scientific productions of 1977 to 2020 were collected. Graph theory and VOSviewer social network analysis software were used to draw the coherent map < br /> Findings : This paper outlines the thematic domain of knowledge management research projects and their leading trends. Big data, cloud computing, IoT, open innovation, social network data analytics, are new phenomena in the field of knowledge management. Most of the publications in this field belong to China and most of the references are to US publications. The findings also show that innovation, performance and ontology have been the most commonly used terms in this field. Conclusion: The scope of knowledge management research includes six main branches and 17 sub-branches. In Iran, most research on the second and third clusters focuses on innovation, customer relationship management, organizational performance, knowledge management processes, and key factors in the success of knowledge management. . Based on these observations, it is recommended that the priority of research be assigned to the first cluster: knowledge management architecture and organizational intelligence, and the fourth cluster: wikis and social media in knowledge management.}, keywords = {Knowledge Management,Co-word Analysis,Clustering}, title_fa = {ترسیم قلمرو و خوشه بندی تحقیقات مدیریت دانش بر اساس تحلیل هم واژگانی مقالات نمایه شده در پایگاه وب علوم (WOS)}, abstract_fa = {زمینه و هدف: گسترش فراینده ادبیات مدیریت دانش، بهره‌گیری از روش‌های علم‌سنجی و تحلیل هم‌واژگانی را برای جمع‌بندی آن اجتناب‌ناپذیر نموده است. هدف این پژوهش، ارائه تصویری جامع از تحقیقات حوزه مدیریت دانش است. روش‌شناسی: این پژوهش از نظر هدف و نوع استفاده، توصیفی و کاربردی است که با استفاده از روش‌های علم‌سنجی انجام شده است. برای گردآوری اطلاعات از پایگاه وب علوم استفاده شد و اطلاعات 6844 سند علمی سال‌های 1977 تا 2020 جمع‌آوری شد و برای ترسیم نقشه هم‌رخدادی از تحلیل هم‌واژگانی و برای ترسیم درختواره دانشی از روش خوشه‌بندی سلسله‌مراتبی استفاده شد. یافته‌ها: پدیده‌های جدید در حوزه مدیریت دانش شامل کلان داده‌های بزرگ، پردازش ابری، اینترنت اشیاء، نوآوری باز و تحلیل داده‌های شبکه‌های اجتماعی است. همچنین، مفاهیم نوآوری، عملکرد و هستی‌شناسی پرکاربردترین واژه‌های این حوزه هستند. نتیجه‌گیری: در ایران تمرکز تحقیقات بر روی خوشه‌های نوآوری، عملکرد سازمان، فرایندهای مدیریت دانش و عوامل کلیدی موفقیت است. بر این اساس، توصیه می‌شود که به انجام پژوهش در حوزه طراحی چارچوب‌های معماری اکوسیستم دانش و نقش شبکه‌های اجتماعی در مدیریت دانش اولویت داده شود.}, keywords_fa = {مدیریت دانش,تحلیل هم واژگانی,خوشه بندی}, url = {https://www.qjimdo.ir/article_128381.html}, eprint = {https://www.qjimdo.ir/article_128381_b0916d5e3ef763d5c4706110803e144b.pdf} } @article { author = {Emami, Amir}, title = {The Role of Continuity and Relativity of Innovation in the Formation of Entrepreneurial Opportunities}, journal = {Innovation Management in Defensive Organizations}, volume = {3}, number = {4}, pages = {105-124}, year = {2021}, publisher = {Management faculty of Shahid Sattari Aeronautical University}, issn = {2676-7112}, eissn = {}, doi = {10.22034/qjimdo.2020.236246.1326}, abstract = {Context/Purpose: Over the past two decades, studies in the field of entrepreneurial opportunities have attracted considerable attention from researchers. This study aims to show the continuity and relativity nature of supply and demand insights and its role in the formation of entrepreneurial opportunities. Methodology: The research method, from the perspective of purpose, is conceptual development and according to the method of data collection is qualitative. Findings: This study focuses on four sources of entrepreneurial opportunities, including new combination, new solution, new concept, and new meaning for creating value in a variety of entrepreneurial markets. The findings of this study are fourfold: First, this article describes how entrepreneurial opportunities relate to market equilibrium. Second, it states that entrepreneurial opportunities are not distinct, but are interconnected as a continuous spectrum from bottom to top. Third: Supply and demand are not zero-one but are relative and continuous, and in fact, the key to understanding each type of opportunity is to know how they interact. Fourth, because the innovation degree of supply and demand insights is a unit of analysis, it ables to provide a practical approach to entrepreneurial opportunities. Conclusion: Synthesizing the innovation degree with the entrepreneurial opportunity contributes to a better understanding of the process in which the opportunities for commercializing new products and services come to existence.}, keywords = {Entrepreneurial Opportunity,Entrepreneurial Action,Innovation Degree,Market Equilibrium,value creation}, title_fa = {نقش پیوستگی و نسبیت نوآوری در پیدایش فرصت‌های کارآفرینی}, abstract_fa = {زمینه و هدف: طی دو دهۀ اخیر مطالعات در حوزۀ فرصت‌های کارآفرینی توجه قابل‌ملاحظه‌ای را از سوی محققان به خود جلب کرده است. هدف این تحقیق نشان‌دادن نقش پیوستگی و نسبیت بینش‌های سمت عرضه و تقاضا در پیدایش انواع فرصت‌های کارآفرینی است. روش‌شناسی: روش پژوهش از منظر هدف، توسعه‌ای با راهبرد توسعه مفهومی از نوع قیاسی و مرور ادبیات موجود است. یافته‌ها: این مطالعه چهار منشأ قابل استناد در ظهور فرصت‌های کارآفرینی شامل موقعیت ترکیب جدید، راه‌حل جدید، مفهوم جدید و معنای جدید را برای خلق ارزش در انواع بازارها معرفی کرد. این پژوهش نشان داد که چگونه فرصت‌های کارآفرینی با تعادل بازار ارتباط دارند. به‌علاوه، فرصت‌های کارآفرینی ماهیتی مجزا ندارند بلکه به‌صورت طیفی پیوسته از پایین‌به‌بالا در ارتباط هستند. همچنین، عرضه و تقاضا ماهیت قطعی صفر و یک ندارند، بلکه پیوسته و نسبی هستند و در حقیقت کلید درک هر یک از انواع فرصت در نحوۀ تعامل بین آن‌هاست و سرانجام، به دلیل اینکه درجۀ نوآوری بینش‌های عرضه و تقاضا واحد تحلیل است، این یافته‌ها می‌توانند ارتباط آشکاری بین فرصت‌های کارآفرینی و تجاری‌سازی ایده‌های نوآورانه ارائه دهند. نتیجه‌گیری: تلفیق درجۀ نوآوری با بینش‌های عرضه و تقاضا در فرصت‌های کارآفرینی، به درک بهتر دست‌اندرکاران از نحوۀ ظهور و پیدایش فرصت‌های تجاری‌سازی و خلق ارزش منجر می‌شود.}, keywords_fa = {تعادل بازار,خلق ارزش,درجه نوآوری,کنش کارآفرینانه,فرصت‌های کارآفرینی}, url = {https://www.qjimdo.ir/article_129603.html}, eprint = {https://www.qjimdo.ir/article_129603_7bff67e52dc8b7ab8644e0afc424f795.pdf} } @article { author = {asghari, maryam and khamseh, Abbas and pilevari, nazanin}, title = {R&D abilities promoting pattern with a mixed approach In the power plant equipment manufacturing and energy supply industries}, journal = {Innovation Management in Defensive Organizations}, volume = {3}, number = {4}, pages = {125-150}, year = {2021}, publisher = {Management faculty of Shahid Sattari Aeronautical University}, issn = {2676-7112}, eissn = {}, doi = {10.22034/qjimdo.2020.220525.1275}, abstract = {Methodology: This research is applied in terms of purpose and in terms of method, due to the use of qualitative and quantitative methods, it is of mixed type. The statistical population of this research is in the qualitative part of 12 research and development experts and in the quantitative part of 36 managers and research experts and development companies of power plant equipment manufacturing and power supply industries of Mapna Industrial Group. Exploratory analysis (content analysis and Grounded theory) and MAX QDA2018 software have been used to identify the factors affecting the development of research and development capabilities, and CVR and CVI forms have been used to confirm the validity of the indicators and extractive factors. Finally, the validation of the Exploratory model was performed by confirmatory factor analysis and SMARTPLS 3 software. Findings : According to the findings of the exploration phase, 56 indices and 8 categories were identified, which confirmed the validity of the exploratory model, 6 indices were removed and finally after confirmatory factor analysis 5 more indices were removed and the final pattern of research with 45 indices and 8 indices. Confirmed. Conclusion: The results of the exploratory analysis of the frequency and importance of the themes and categories of R&D ability in the power and energy supply industries indicate that the abilities are: finance, human resources, commercialization, Management of R&D project portfolio, Providing technological infrastructure, Management of R&D projects, R&D networking and intellectual property protection are the most important issues.}, keywords = {R&D,R&D pabilities,Exploratory Analysis,Confirmatory Factor Analysis}, title_fa = {مدل ارتقاء توانایی‌های تحقیق و توسعه با رویکرد کیفی در صنایع ‏ساخت تجهیزات نیروگاهی و تأمین انرژی}, abstract_fa = {زمینه و هدف: خلق فرآیندها و محصولات جدید مستلزم ارتقاء توانایی تحقیق و توسعه است. بر این اساس، این پژوهش به شناسایی عوامل مؤثر بر ارتقاء توانایی‌های تحقیق و توسعه در قالب مدلی کیفی می‌پردازد. روش‌شناسی: این پژوهش از حیث هدف، کاربردی و از حیث روش، پژوهشی کیفی است که در آن از استراتژی داده بنیاد استفاده شده است. جامعه آماری این پژوهش خبرگان تحقیق و توسعه صنایع ساخت تجهیزات نیروگاهی و تأمین انرژی گروه صنعتی مپنا است. جهت شناسایی اجزاء تشکیل دهنده مدل ارتقاء توانایی‌های تحقیق و توسعه از تحلیل اکتشافی و نرم افزارMAX QDA2018 استفاده شد. یافته‌ها: بر اساس تحلیل داده‌های پژوهش، 56 کد و 8 مقوله تأمین مالی، منابع انسانی، تجاری‌سازی، مدیریت سبد پروژه تحقیق و توسعه، تأمین زیرساخت‌های فناورانه، مدیریت پروژه‌های تحقیق و توسعه، شبکه سازی تحقیق و توسعه و حفاظت از مالکیت فکری به عنوان اجزاء مدل ارتقاء توانایی‌های تحقیق و توسعه شناسایی گردیدند. نتیجه‌گیری: مدیران باید از طریق تنوع روش‌های تأمین مالی و تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهش، بودجه مناسبی برای فعالیت‌های تحقیق و توسعه و نگهداشت سرمایه‌های انسانی دانشی فراهم نمایند. کلیدواژه‌ها: تحقیق و توسعه، ارتقاء توانایی تحقیق و توسعه، صنایع ساخت تجهیزات نیروگاهی و تامین‌انرژی.}, keywords_fa = {تحقیق و توسعه,ارتقاء توانایی تحقیق و توسعه,صنایع ساخت تجهیزات نیروگاهی و تامین‌انرژی.‏}, url = {https://www.qjimdo.ir/article_129720.html}, eprint = {https://www.qjimdo.ir/article_129720_53cf6ed12f184a3eb8dbee50d2867d2a.pdf} } @article { author = {hosseini, zeinab and Ghourchian, Nadergholi and Jafari, Parivash and Zamani moghadam, Afsane}, title = {A Presentation of Model in Mentoring System for Novice, case: Ministry Of Science, Research & Technology}, journal = {Innovation Management in Defensive Organizations}, volume = {3}, number = {4}, pages = {151-178}, year = {2021}, publisher = {Management faculty of Shahid Sattari Aeronautical University}, issn = {2676-7112}, eissn = {}, doi = {10.22034/qjimdo.2021.240039.1341}, abstract = {mentoring is a key element in individual development that is used to train and enhance the capabilities of individuals,especially new employees. The main purpose of this research is to design a model of mentoring system in new employees of the Ministry of Science,Research and Technology. This research is applied in terms of purpose and in terms of implementation method,it is a descriptive survey and is among the mixed researches.The statistical population in the qualitative part includes executive and academic experts in the field of higher education management who were selected by snowball method and in the quantitative part includes all experts and managers working in the headquarters of the Ministry of Science, Research and Technology, which used 222 people. They were selected from Cochran's formula and stratified randomly as a sample. The data collection tool was a interview and a researcher-made questionnaire. Content analysis was used to analyze the data in the qualitative part and confirmatory factor analysis was used in the quantitative part.Findings indicate the identification of four dimensions of the principles of mentoring (with two components of institutional requirements and mentoring requirements);Process(with three components of design and development, implementation and evaluation of mentoring), competencies;(With two components of manti competencies and mentor competencies) and mentoring content (with two components of individual behavior training and organizational behavior training). The results of factor analysis also confirm the significance of the relationship between elements, components and dimensions of the research model that these relationships are significant at the alpha level of 0.05.}, keywords = {Mentoring system,principles of mentoring,mentoring process,competency and content of mentoring}, title_fa = {ارائه مدل نظام منتورینگ در کارکنان جدید الاستخدام (موردمطالعه: ستاد وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری)}, abstract_fa = {منتورینگ به عنوان یک عنصر کلیدی در توسعه فردی است که در جهت آموزش و ارتقای توانمندی افراد به ویژه کارکنان تازه وارد بکار گرفته می شود. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از لحاظ روش اجرا، توصیفی از نوع پیمایشی بوده و در زمره تحقیقات آمیخته قرار می گیرد. جامعه آماری در بخش کیفی شامل خبرگان اجرایی و داشگاهی در حوزه مدیریت آموزش عالی است که به روش گلوله برفی انتخاب شدند و در بخش کمی شامل کلیه کارشناسان و مدیران شاغل در ستاد وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری می‌باشد که 222 نفر با استفاده از فرمول کوکران و به روش تصادفی طبقه-ای به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده‌ها مصاحبه و پرسشنامه محقق ساخته بوده است. برای تحلیل داده ها در بخش کیفی از تحلیل مضمون و در بخش کمی از تحلیل عاملی تاییدی استفاده شده است. یافته‌های پژوهش حاکی از شناسایی چهار بعد مبانی و اصول منتورینگ (با دو مولفه بایسته‌های نهادی و بایسته‌های منتی و منتور)؛ فرایند (با سه مولفه طراحی و تدوین، اجرا و ارزیابی منتورینگ)، شایستگی‌ها؛ (با دو مولفه شایستگی‌های منتی و شایستگی های منتور) و محتوای منتورینگ (با دو مولفه آموزش‌های رفتار فردی و آموزش های رفتار سازمانی) بوده است. نتایج تحلیل عاملی نیز موید معنی‌داری ارتباط بین عناصر، مولفه‌ها و ابعاد مدل تحقیق می‌باشدکه این روابط در سطح آلفای 0.05 معنی‌دار است.}, keywords_fa = {نظام منتورینگ,مبانی منتورینگ,فرایند منتورینگ,شایستگی و محتوای منتورینگ}, url = {https://www.qjimdo.ir/article_169071.html}, eprint = {https://www.qjimdo.ir/article_169071_9aed7b698318e864a1c156780627e9ce.pdf} } @article { author = {Jokar, Ali}, title = {the factors affecting social accountability in defense organizations}, journal = {Innovation Management in Defensive Organizations}, volume = {3}, number = {4}, pages = {179-198}, year = {2021}, publisher = {Management faculty of Shahid Sattari Aeronautical University}, issn = {2676-7112}, eissn = {}, doi = {10.22034/qjimdo.2021.228699.1299}, abstract = {Background and purpose: new models of new public administration, such as the management of public values ​​and modern public services, emphasize a set of new values ​​in the administration of countries. Social responsibility is one of these values. Based on this, this research has been done with the aim of knowing the dimensions and factors affecting the social accountability of defense organizations. Methodology: This research is descriptive in terms of purpose, applied in terms of type of use, and cross-sectional in terms of time horizon. The statistical population of the research included organizations in the field of defense, and 60 organizations were selected as samples by simple sampling. In this research, a questionnaire tool was used to collect data. The validity of the tool was confirmed through convergent validity and its reliability using Cronbach's alpha coefficient. Findings: The results of the research showed that the variables of mission type, organizational culture and organizational image as causal factors, citizens' demands, servant leadership style and employees' willingness as mediating factors and environmental complexity and environmental instability as moderating factors have an effect on the social responsiveness of organizations. Conclusion: Formulation of organizational citizenship charter, participatory decision-making with the presence of stakeholders, use of green administrative technologies and attention to the role of citizens' demands and organizational culture encouraging social accountability are among the strategies to strengthen social accountability of defense organizations.}, keywords = {Accountability,social responsibility,Organizational accountability,moral commitment}, title_fa = {عوامل موثر بر پاسخگویی اجتماعی در سازمان‌های دفاعی}, abstract_fa = {زمینه و هدف: الگوهای جدید مدیریت دولتی جدید مانند مدیریت ارزش‌های همگانی و خدمات عمومی نوین بر مجموعه‌ای از ارزش‌های جدید در اداره کشورها تاکید دارند. پاسخگویی اجتماعی یکی از این ارزش‌هاست. بر این اساس، این پژوهش با هدف شناخت ابعاد و عوامل موثر بر پاسخگویی اجتماعی سازمان‌های دفاعی انجام شده است. روش‌شناسی: این پژوهش از نظر هدف، توصیفی، از نظر نوع استفاده کاربردی و از نظر افق زمانی مقطعی است. جامعه آماری پژوهش شامل سازمان‌های حوزه دفاعی بودند که تعداد 60 سازمان به روش نمونه گیری ساده  به عنوان نمونه انتخاب شدند.  در این پژوهش از ابزار پرسشنامه برای گردآوری داده‌ها استفاده شد. روایی ابزار از طریق روایی همگرا و پایایی آن از به کمک ضریب آلفای کرونباخ تایید شد. یافته‌ها: نتایج پژوهش نشان داد متغیرهای نوع ماموریت، فرهنگ سازمانی و وجهه سازمانی به عنوان عوامل علی، مطالبه‌گری شهروندان، سبک رهبری خدمتگزار و تمایل کارکنان به عنوان عوامل میانجی و پیچیدگی محیطی و ناپایداری محیطی به عنوان عوامل تعدیل‌کننده بر پاسخگویی اجتماعی سازمان‌ها تاثیر دارند. نتیجه‌گیری: تدوین منشور شهروندی سازمانی، تصمیم‌گیری‌های مشارکتی با حضور ذی‌نفعان، استفاده از فناوری‌های اداری سبز و توجه به نقش مطالبه‌گری شهروندان و فرهنگ سازمانی مشوق پاسخگویی اجتماعی از راهکارهای تقویت پاسخگویی اجتماعی سازمان‌های دفاعی است}, keywords_fa = {پاسخگویی,مسئولیت اجتماعی,پاسخگویی سازمانی,تعهد اخلاقی}, url = {https://www.qjimdo.ir/article_169553.html}, eprint = {https://www.qjimdo.ir/article_169553_65cebd02ccdc576e66a48eb3401832ac.pdf} } @article { author = {Sadati, Mirhamid and Rahimi, Gholamreza and Nejad Irani, farhad and Mojallal, Mohammad ali}, title = {Comparative model of studying the challenges of human resource management in the banking industry}, journal = {Innovation Management in Defensive Organizations}, volume = {3}, number = {4}, pages = {199-218}, year = {0621}, publisher = {Management faculty of Shahid Sattari Aeronautical University}, issn = {2676-7112}, eissn = {}, doi = {10.22034/qjimdo.2021.180368}, abstract = {Background and purpose: With the more complex competitive environment and increasing technological changes in the banking industry, focusing on sustainable competitive advantages, including human resources, in this industry has received more attention. Therefore, the current research was conducted with the aim of determining the basic challenges of human resource management in private and public banks of West Azerbaijan province and providing a suitable model.Methodology: The current research is a mixed qualitative research. In this research, the model of the basic challenges of human resources management in private and public banks was designed by synthesizing the prototype. Then, using the interview of the basic challenges of human resource management, the desired model was completed, and then the designed model was provided to the experts and validated using a questionnaire. In the synthesis research part, the statistical population of this research includes all valid scientific-research studies in the field of human resource management challenges, and in the model design part, the statistical population includes experienced managers (over 5 years of managerial experience) as well as employees with higher education (master's degree and Ph.D.) were in the banking system of West Azarbaijan province. Structural equation model and PLS software were used to analyze quantitative data.Findings: The research findings indicated the identification of 33 challenges, which were categorized into three categories: behavioral challenges (11 cases), structural challenges (14 cases) and contextual challenges (8 cases). Also, the results of the research showed that there is a difference between public and private banks in 19 cases of challenges.Conclusion: Considering the competitive environment prevailing in the banking industry, the focus of each of the banks on the challenges identified in this research and trying to overcome these challenges in the field of human resources, can gain sustainable competitive advantage and profitability due to it is effective.}, keywords = {Human Resource Management,comparative study,Public Banks,Private Banks}, title_fa = {الگوی تطبیقی مطالعه چالش های مدیریت منابع انسانی در صنعت بانکداری}, abstract_fa = {زمینه و هدف: با پیچیده تر شدن فضای رقابتی و تغییرات فناورانه روزافزون در صنعت بانکداری، تمرکز بر مزیت های رقابتی پایدار از جمله منابع انسانی در این صنعت بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. از این رو پژوهش حاضر با هدف تعیین چالش های اساسی مدیریت منابع انسانی در بانک های خصوصی و دولتی استان آذربایجان غربی و ارائه الگوی مناسب انجام شد.روش شناسی: پژوهش حاضر از نوع پژوهش آمیخته کیفی می باشد. در این پژوهش ابتدا با سنتزپژوهی نمونه اولیه الگوی چالش های اساسی مدیریت منابع انسانی در بانکهای خصوصی و دولتی طراحی شد. سپس با استفاده از مصاحبه چالش های اساسی مدیریت منابع انسانی الگوی مورد نظر تکمیل شد و سپس الگوی طراحی شده در اختیار صاحبنظران قرار گرفته و با استفاده از پرسشنامه اعتبارسنجی شد. در قسمت سنتزپژوهی جامعۀ آماری این پژوهش شامل تمامی مطالعات علمی-پژوهشی معتبر در زمینۀ چالش­های مدیریت منابع انسانی و در قسمت طراحی مدل، جامعه آماری شامل مدیران باتجربه (بالای 5 سال سابقه مدیریتی) و نیز کارکنان دارای تحصیلات عالی(کارشناسی ارشد و دکتری) در سیستم بانکداری استان آذربایجان غربی بودند. برای تحلیل داده های کمی از مدل معادلات ساختاری و نرم افزار PLS استفاده شد.یافته ها: یافته های تحقیق حاکی از شناسایی 33 چالش بود که در سه دسته چالش های رفتاری(11 مورد)، چالش های ساختاری(14 مورد) و چالش های زمینه ای(8 مورد) دسته بندی شدند. همچنین نتایج تحقیق نشان داد که در 19 مورد از چالش ها بین بانک های دولتی و خصوصی تفاوت وجود دارد.نتیجه گیری: با توجه به فضای رقابتی حاکم بر صنعت بانکداری، تمرکز هریک از بانکها بر چالش های شناسایی شده در این تحقیق و تلاش برای فائق آمدن بر این چالش ها در حوزه منابع انسانی، می تواند در کسب مزیت رقابتی پایدار و سودآوری ناشی از آن موثر باشد.}, keywords_fa = {مدیریت منابع انسانی,مطالعه تطبیق,بانک های دولتی,بانک های خصوصی}, url = {https://www.qjimdo.ir/article_180368.html}, eprint = {https://www.qjimdo.ir/article_180368_7bf4ef3af07ac6e9fd69f36b35075e78.pdf} }