@article { author = {mohamadi, akbar and ataee, mohamad and memarzadeh, Gholamreza and dorodiyan, mahmood}, title = {Pattern of Interactive Effects of Learning-Teaching ‎Organizationin the University System of the Country}, journal = {Innovation Management in Defensive Organizations}, volume = {4}, number = {3}, pages = {1-24}, year = {2021}, publisher = {Management faculty of Shahid Sattari Aeronautical University}, issn = {2676-7112}, eissn = {}, doi = {10.22034/qjimdo.2021.295035.1430}, abstract = {Background & Purpose: The extent and complexity of competition in today's world has necessitated the use of new and interactive methods of learning and teaching. The purpose of this study is to investigate the extent and effects of the interaction between learning and teaching in organizations. Also, which component of the teaching organization is more effective for being a learning and which component of the learning organization is more effective for being teaching.Methodology: This research is an exploratory research in terms of applied purpose and in terms of nature and method. A questionnaire was used to collect data and interpretive structural modeling was used to analyze them. The statistical population of the study consisted of 8 university experts who were selected by purposive sampling.Findings: According to the analysis of the influence and dependency matrix, the component of determination in decision making in the autonomous region, common ideals and values in the independent region, systemic attitude and ideas in the dependent region and teachable components of components, team learning, emotional energy, mental models, Individuals were placed in the transplant area. The components of the teaching organization including values, ideas, teachable perspective and emotional energy had the greatest impact on the organization's learning, respectively, and among the components of the learning organization, the common ideal, systemic attitude, team learning, mental models and individual ability had the greatest impact on teaching, respectively. They were organizations.Conclusion: In the interaction between teaching and learning in the university environment, all components of the learning and teaching organization except the component of determination were effective in decision making. Paying attention to the component of values and ideas, common aspirations and systemic attitude has the greatest impact on teaching and learning in the university environment.}, keywords = {Teaching,Learning,Interactive model,Interpretive structural modeling}, title_fa = {الگوی اثرات تعاملی سازمان یادگیرنده –یاد دهنده؛ مورد مطالعه در نظام دانشگاهی کشور}, abstract_fa = {زمینه و هدف: پیچیدگی رقابت در دنیای امروزی، بهره‌گیری از روش‌های نوین و تعاملی یادگیری و یاددهی را الزامی نموده است. هدف این پژوهش، بررسی اثرات تعامل بین یادگیرندگی و یاد دهندگی در سازمان‌هاست. همچنین برای یادگیرنده بودن کدام یک از مؤلفه‌های سازمان یاد دهنده و برای یاد دهنده بودن کدام یک از مؤلفه‌های سازمان یادگیرنده تأثیر بیشتری دارند.روش‌شناسی: این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از لحاظ ماهیت و روش، پژوهشی اکتشافی است. برای گردآوری داده‌ها از ابزار پرسشنامه و برای تحلیل آن‌ها از روش مدل‌سازی ساختاری تفسیری استفاده شد. تعداد نمونه پژوهش شامل 8 نفر از خبرگان دانشگاهی بودند که به روش نمونه‌گیری هدفمند انتخاب شدند.یافته‌ها: طبق ماتریس قدرت نفوذ وابستگی، مؤلفه قاطعیت در تصمیم‌گیری در منطقه خودمختار، آرمان مشترک و ارزش‌ها در منطقه مستقل، نگرش سیستمی و ایده‌ها در منطقه وابسته و مؤلفه‌های دیدگاه قابل یاددهی، یادگیری تیمی، انرژی هیجانی، مدل‌های ذهنی، قابلیت فردی در منطقه پیوندی قرار گرفتند. مؤلفه‌های سازمان یاد دهنده شامل ارزش‌ها، ایده‌ها، دیدگاه قابل یاددهی و انرژی هیجانی به ترتیب بیشترین تأثیر را بر یادگیرندگی داشتند و در بین مؤلفه‌های یادگیرنده به ترتیب آرمان مشترک، نگرش سیستمی، یادگیری تیمی، مدل‌های ذهنی و قابلیت فردی دارای بیشترین تأثیر بر یاد دهندگی بودند.نتیجه‌گیری: در تعامل بین یاد دهندگی و یادگیرندگی، همه مؤلفه‌های سازمان یادگیرنده و یاد دهنده به جز مؤلفه قاطعیت در تصمیم‌گیری تأثیر داشتند. توجه به مؤلفه ارزش‌ها و ایده‌ها، آرمان مشترک و نگرش سیستمی باعث بیشترین تأثیر بر یاد دهندگی و یادگیرندگی در محیط دانشگاهی می‌شود.}, keywords_fa = {یاددهنده,یاد گیرنده,الگوی تعاملی,مدل‌سازی ساختاری تفسیری}, url = {https://www.qjimdo.ir/article_142929.html}, eprint = {https://www.qjimdo.ir/article_142929_c6eca6bd9992b7a427fd86208eca94bd.pdf} } @article { author = {Jafarinia, Saeed and Kheirandish, Mehdi and hasanpour, akbar and Seidaei, Seyed Rasoul}, title = {The Naturalistic Model Of Human Capital In The ‎Service Industry with a Qualitative Approach}, journal = {Innovation Management in Defensive Organizations}, volume = {4}, number = {3}, pages = {25-46}, year = {2021}, publisher = {Management faculty of Shahid Sattari Aeronautical University}, issn = {2676-7112}, eissn = {}, doi = {10.22034/qjimdo.2021.295868.1432}, abstract = {Background & Purpose: Human capital is one of the most important requirements of transformation strategies in the banking industry and understanding the concept of human capital will be one of the methods of strategic capacity building of human resources. The purpose of this study is to explain the nature of human capital in the banking industry using a qualitative approach. Methodology: This study is an applied research that has been done qualitatively using content analysis strategy. Semi-structured interviews used to collect data. Interviews with 15 banking experts were conducted purposefully to the point of theoretical saturation. Data analysis was performed in three stages of extracting basic, organizing and inclusive concepts. Findings: Based on the analysis of research data, two dimensions of human capital development including general dimension including individual interpersonal and communication components and professional dimension including organizational competence components, specialized skills and professional ethics were identified. Conclusion: The nature of the present study It can be the basis of managers' actions in order to identify the empowering requirements of human capital development and identify strategies for human capital development, training and employment of employees.}, keywords = {Keywords: Model,Human capital,banking industry,Theme analysis,qualitative approach}, title_fa = {الگوی ماهیت‌شناختی سرمایه انسانی در صنعت خدمات ؛ کاربرد رویکرد کیفی}, abstract_fa = {زمینه و هدف: سرمایه انسانی از مهم‌ترین الزامات راهبردهای تحول در صنعت بانکداری است و درک مفهومی سرمایه انسانی یکی از روش‌های ظرفیت‌سازی راهبردی منابع انسانی خواهد بود. هدف از این پژوهش تبیین و تشریح الگوی ماهیت‌شناختی سرمایه انسانی در صنعت بانکداری با استفاده از رویکرد کیفی است.روش‌شناسی: این مطالعه، یک پژوهش کاربردی است که به صورت کیفی و با استفاده از روش تحلیل مضمون انجام شده است. از مصاحبه نیمه ساختاریافته جهت گردآوری داده‌ها استفاده شد. مصاحبه‌ها با 15 نفر از خبرگان حوزه بانکی به‌صورت هدفمند تا مرحله اشباع نظری انجام و تحلیل داده‌ها در سه مرحله استخراج مفاهیم پایه، سازمان‌دهنده و فراگیر صورت گرفت.یافته‌ها: بر اساس تجزیه و تحلیل داده‌های پژوهش، دو بعد توسعه سرمایه انسانی شامل بعد عمومی که در برگیرنده مؤلفه‌های فردی، بین فردی و ارتباطی  است و بعد حرفه‌ای که در برگیرنده مؤلفه‌های شایستگی سازمانی، مهارت‌های تخصصی و اخلاق حرفه‌ای است.نتیجه‌گیری: الگوی ماهیت‌شناختی پژوهش حاضر می‌تواند مبنای اقدامات مدیران در راستای شناسایی الزامات توانمندساز توسعه سرمایه انسانی و شناسایی راهکارهای توسعه سرمایه انسانی، آموزش و به کارگیری کارکنان قرار گیرد.}, keywords_fa = {الگو,سرمایه انسانی,صنعت بانکداری,تحلیل مضمون}, url = {https://www.qjimdo.ir/article_142918.html}, eprint = {https://www.qjimdo.ir/article_142918_ac62daec244091e10e24ebbd0e782e51.pdf} } @article { author = {Kasegarha, Mahdi and Taghipourian, Mohamad javad and Gilanipour, Javad and Mokhtari, Mehran}, title = {Investigating the reinforcing Factors of Entrepreneurial Marketing : a systematic review with meta-synthesis technique}, journal = {Innovation Management in Defensive Organizations}, volume = {4}, number = {3}, pages = {47-68}, year = {2021}, publisher = {Management faculty of Shahid Sattari Aeronautical University}, issn = {2676-7112}, eissn = {}, doi = {10.22034/qjimdo.2021.250241.1361}, abstract = {Background & Purpose: Entrepreneurial marketing is one of the new topics in the field of management and marketing that plays an important role in the future of organizations. The purpose of this study is a systematic study of entrepreneurial marketing in the form of identifying reinforcing factors using the meta-combined method. Methodology: In this study, 605 valid scientific texts in Persian and English were identified and extracted in the period of 2020-2001 and 1397-1387. A total of 71 research items were used using the Currency Skills (CASP) method. The meta-combined method was used to analyze the research literature. Findings: After studying and extracting the text, the key codes were extracted and clustered with Max QD software and arranged in the form of concepts and components. Findings showed that entrepreneurial marketing drivers have two main components, 8 concepts and 42 indicators including internal factors (including 5 main concepts of entrepreneurial subjectivism, organizational structure, culture, knowledge management and emotional intelligence) and external factors (including 3 main concepts of branding, marketing Innovative and improved communication). Conclusion: Entrepreneurial marketing has several main components and indicators that can help managers in developing innovative activities as a driving force of organizations and turn them into leading organizations in their field.}, keywords = {Marketing entrepreneurial,Innovation,modern marketing,Leading organizations,Meta-Synthesis}, title_fa = {واکاوی عوامل تقویت‌کننده بازاریابی کارآفرینانه: مروری نظامند با تکنیک فراترکیب}, abstract_fa = {زمینه و هدف: بازاریابی کارآفرینانه یکی از موضوعات جدید در حوزه مدیریت و بازاریابی است که نقش به سزایی در آینده سازمان­ها دارد. هدف این تحقیق مطالعه نظام‌مند بازاریابی کارآفرینانه در قالب شناسایی عوامل تقویت‌کننده به کمک روش فراترکیب است.روش‌شناسی: در این پژوهش تعداد 605 متن علمی معتبر به زبان فارسی و انگلیسی در بازه سال‌های 2020-2001 میلادی و 1397-1388 شمسی شناسایی و استخراج شدند. تعداد 71 عنوان پژوهشی از روش مهارت‌های ارزﯾﺎﺑﯽ ﺣﯿﺎﺗﯽ(CASP) مورد استفاده قرار گرفت. برای تحلیل ادبیات پژوهش از روش فراترکیب استفاده شد.یافته‌ها: پس از مطالعه و استخراج متن، کدهای کلیدی با نرم‌افزار مکس کیو دی ‌ای استخراج و خوشه‌بندی شده و در قالب مفهوم و مؤلفه‌ها تنظیم شدند. یافته‌ها نشان داد که پیشران‌های بازاریابی کارآفرینانه دارای دو مؤلفه اصلی، 8 مفهوم و 42 شاخص شامل عوامل داخلی (شامل 5 مفهوم اصلی ذهنیت‌گرایی کارآفرینانه، ساختار سازمانی، فرهنگ، مدیریت دانش و هوش هیجانی) و عوامل خارجی(شامل 3 مفهوم اصلی برندسازی، بازاریابی نوین و بهبود ارتباطات) بودند.نتیجه‌گیری: بازاریابی کارآفرینانه دارای مولفه‌های اصلی و شاخص‌های متعددی است که می­تواند به مدیران در توسعه فعالیت‌های نوآورانه به عنوان نیروی محرکه سازمان­ها کمک شایان توجهی کرده و آنها را به سازمان‌های پیشرو در حوزه خود تبدیل نماید.}, keywords_fa = {بازاریابی کارآفرینانه,نوآوری,بازاریابی نوین,سازمان‌های پیشرو,فراترکیب}, url = {https://www.qjimdo.ir/article_142321.html}, eprint = {https://www.qjimdo.ir/article_142321_4c00e144cfe3440102b9b29c2c35cde5.pdf} } @article { author = {meftahi, hadi and vafaee, farhad and namamian, farshid and vaise, saidmehdi}, title = {Developing an entrepreneurial opportunity window model and its impact on the organizational agility of the automotive industry}, journal = {Innovation Management in Defensive Organizations}, volume = {4}, number = {3}, pages = {69-96}, year = {2021}, publisher = {Management faculty of Shahid Sattari Aeronautical University}, issn = {2676-7112}, eissn = {}, doi = {10.22034/qjimdo.2021.257130.1381}, abstract = {Background & Purpose: Organizational agility is the ability to discover and take advantage of entrepreneurial opportunities in changing markets. On the other hand, entrepreneurial opportunities have a special time frame and after this time, they lose their usefulness. The purpose of this research is to design a model to identify entrepreneurial opportunities in order to streamline the organizationMethodology: This research is of mixed type and the researcher in the qualitative part has designed the opportunity window pattern using the meta-synthesis method and in the quantitative part designed to test the pattern and examine the effect of the opportunity window model on organizational agility of structural equation modeling and factor analysis. In the qualitative part, the Critical Appraisal Skills Program (CASP) method has been used to evaluate the quality of the articles and the kappa method has been used to measure the validity of the extracted codes. Its value is /65.In the quantitative part of the questionnaire, it was approved by experts and Cronbach's alpha was used to assess its reliability. Also, to check the validity of the model, good fit indices such as GFI, CFI, RMSEA have been used, all of which are approved. The statistical population in the qualitative part consists of articles, books and research reports from 1956 to 2019 and in the quantitative part includes managers, experts and elites of the automotive industry in 1398 Sampling in the qualitative part was based on theoretical saturation and based on the method of Sandlowski and Barso 28 researches were selected to perform the meta-synthesis steps.Findings: Findings showed that the entrepreneurial opportunity window model has 8 main components (economic changes, market and industry changes, social and cultural changes, technology changes, political and legal changes, market defects, new knowledge and demographic changes) and 24 sub-components. And its relationship with organizational agility is significant.Conclusion: Managers and supervisors of car companies can use the opportunities to create entrepreneurship and ultimately create agility in the company by recognizing the signs and symptoms of the opening of opportunity windows}, keywords = {Opportunity Window,Organizational Agility,Entrepreneurship,Meta-Synthesis,Structural Equations}, title_fa = {تدوین مدل پنجره فرصت کارآفرینی و تاثیر آن بر چابکی سازمانی صنعت خودروسازی}, abstract_fa = {زمینه و هدف: چابکی سازمانی توانایی کشف و بهره برداری از فرصت‌های کارآفرینی در بازارهای در حال تغییر است. از طرفی فرصت‌های کارآفرینی دارای یک چارچوب زمانی خاص می‌باشند و بعد از گذشت این زمان مطلوبیت خود را از دست می‌دهند. طراحی مدلی برای شناخت فرصت کارآفرینی به منظور چابک سازی سازمان هدف این تحقیق است.روش‌شناسی: در این پژوهش از استراتژی پژوهش آمیخته استفاده شده است. در بخش کیفی از روش فراترکیب بر اساس الگوی سندلوسکی و بارسو در بخش کمی از مدل‌سازی معادلات ساختاری و تحلیل عاملی تأییدی استفاده شد. در بخش کیفی برای ارزیابی کیفیت مقالات از روش مهارت‌های ارزیابی ضروری و برای سنجش اعتبار کدهای استخراجی از روش کاپا استفاده شد.­ جامعه آماری در بخش کیفی شامل مقالات، کتب و گزارش‌های پژوهشی سال 1956 تا سال 2019 میلادی و در بخش کمی شامل مدیران، کارشناسان و نخبگان صنعت خودروسازی در سال 1398 بود. برای بررسی اعتبار مدل نیز از شاخص‌های نیکویی برازش استفاده شد.یافته‌ها: یافته‌های پژوهش نشان داد که مدل پنجره فرصت کارآفرینی دارای 8 مؤلفه اصلی (تغییرات اقتصادی، تغییرات بازار و صنعت، تغییرات اجتماعی و فرهنگی، تغییرات تکنولوژی، تغییرات سیاسی و قانونی، نقایص بازار، دانش جدید و تغییرات جمعیتی) و 24 مؤلفه فرعی است و رابطه آن با چابکی سازمانی معنادار است.نتیجه‌گیری: مدیران و سرپرستان صنعت خودروسازی می‌توانند با شناخت نشانه‌های محیطی پنجره‌های فرصت و استفاده از فرصت‌ها به کارآفرینی پرداخته و چابکی را در شرکت ایجاد نمایند.}, keywords_fa = {پنجره فرصت,چابکی سازمانی,کارآفرینی,فراترکیب,معادلات ساختاری}, url = {https://www.qjimdo.ir/article_142319.html}, eprint = {https://www.qjimdo.ir/article_142319_a2f2945cc6f90ff1d1fc18e7b031f2ec.pdf} } @article { author = {sadeghi, amir and zarghami, hamidreza and Gholami, Mahmoud and farhadi, ali}, title = {Identifying and Prioritizing the Most Effective ‎Factors on Innovation of Defense Research Centers}, journal = {Innovation Management in Defensive Organizations}, volume = {4}, number = {3}, pages = {97-124}, year = {2021}, publisher = {Management faculty of Shahid Sattari Aeronautical University}, issn = {2676-7112}, eissn = {}, doi = {10.22034/qjimdo.2021.229426.1302}, abstract = {Background & Purpose: In today's world, rapid change makes the continued survival and development of the organization dependent on the organization's ability to adapt to changing and highly competitive conditions today. Flexibility in the face of these conditions requires innovation.This research is designed to identify and prioritize the most important factors which affect the innovation of Air Force of the Army of the Islamic Republic of Iran research centers.Methodology: The research is an applied research in terms of objective and a descriptive- survey study in terms of of nature and method. In this study, First, the factors affecting the innovation of research centers were extracted from the research background, and then the opinions of 14 experts in order to localize the factors were collected by purposeful judgmental sampling using the Delphi questionnaire. Kendall test and SPSS software were used for data analysis. Finally, the most important factors were ranked by fuzzy dimtel method.Findings: Members intelligence, using human resource according to their ability and establishing an innovation strategy were respectively the most important factors.Conclusion: Managers and commanders must pay attention to the fact that innovation is achieved primarily through human factors. Accordingly, the priority of soft dimensions over hard factors can lead to faster realization of innovation in the organization.}, keywords = {Innovation,fuzzy Dematel,Delphi,research centers of Military Airforce of Islamic Republic of Iran}, title_fa = {شناسایی و اولویت‌بندی عوامل مؤثر بر نوآوری مراکز پژوهشی ‏دفاعی}, abstract_fa = {زمینه و هدف: در دنیای کنونی، بقا و پیشرفت سازمان‌ها به توانایی‌شان در سازگاری با شرایط متغیر و رقابتی وابسته است. نوآوری، پیش‌نیاز انعطاف‌پذیری و سازگاری با این شرایط متغیر است. با توجه به عدم کفایت پژوهش‌های نوآوری در نهاجا و اهمیت نوآوری در مراکز پژوهشی دفاعی، این پژوهش به دنبال شناسایی و رتبه‌بندی مهم‌ترین عوامل مؤثر بر نوآوری مراکز پژوهشی نهاجا است.روش‌شناسی: این پژوهش به لحاظ هدف، کاربردی و از نظر ماهیت و روش، پژوهشی اکتشافی است. ابتدا عوامل مؤثر بر نوآوری مراکز پژوهشی از پیشینه تحقیق، استخراج و سپس نظرات 14 نفر از صاحب‌نظران در راستای بومی‌سازی عوامل به روش نمونه‌گیری قضاوتی هدفمند به کمک پرسشنامه دلفی گردآوری شد. برای تحلیل اطلاعات از آزمون کندال و نرم افزار SPSS استفاده شد. در نهایت، مهم‌ترین عوامل با روش دیمتل فازی رتبه‌بندی شدند.یافته‌ها: هوش کارکنان، استفاده درست از نیروی انسانی و تدوین استراتژی نوآوری به ترتیب به عنوان مهم‌ترین عوامل مؤثر بر نوآوری شناخته شدند.نتیجه‌گیری: مدیران و فرماندهان باید به این نکته توجه نمایند که نوآوری در درجه اول از طریق عوامل انسانی محقق می‌شود. بر این اساس، اولویت ابعاد نرم نسبت به عوامل سخت می‌تواند موجب تحقق سریع‌تر نوآوری در سازمان گردد.}, keywords_fa = {نوآوری,دلفی,دیمتل فازی,مراکز پژوهشی,نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران}, url = {https://www.qjimdo.ir/article_143490.html}, eprint = {https://www.qjimdo.ir/article_143490_71f302f877b9194707f3a8ee0777e7e4.pdf} } @article { author = {veisi, omid and zahedi, mohammad reza}, title = {Presenting a Model of the Impact of Intellectual ‎Capital on the Performance of Knowledge-Based ‎Organizations Based on the Role and Position of ‎Organizational Innovation}, journal = {Innovation Management in Defensive Organizations}, volume = {4}, number = {3}, pages = {125-146}, year = {2021}, publisher = {Management faculty of Shahid Sattari Aeronautical University}, issn = {2676-7112}, eissn = {}, doi = {10.22034/qjimdo.2020.216264.1258}, abstract = {Background & Purpose: Due to the increasing importance of intellectual capital in today's companies, many researchers are looking for ways to measure intellectual capital and examine its relationship with the performance of organizations. The main purpose of this study is to determine the role of intellectual capital on performance of knowledge-based organizations based on the role and position of organizational innovation. Methodology: The required data were collected through the distribution of a researcher-made questionnaire with 94% reliability among the managers and researchers of a defense-based knowledge organization. The present study is an applied research in terms of purpose and also in terms of descriptive-correlational research in terms of its method. Findings: The results of this study show that the dimensions of intellectual capital, including human capital and relational capital, both directly and indirectly affect the performance of the organization through the mediating role of innovation variable. Conclusion: It is suggested that in the field of human capital, more emphasis is placed on the field of knowledge and creativity in order to strengthen the amount of human capital and, consequently, innovation and organizational performance. On the other hand, processes and guidelines in the field of structural capital need to be strengthened to speed up the process. Also, proper team building and utilizing the intellectual chain and knowledge network in performing the work of the organization strengthens the capital, which can increase customer trust and the level of organizational performance.}, keywords = {intellectual capital,Innovation,performance,Knowledge-Based ‎Organizations}, title_fa = {ارایه مدل تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد سازمان‌های دانش بنیان براساس نقش و جایگاه نوآوری سازمانی}, abstract_fa = {زمینه و هدف: به دلیل اهمیت روز افزون سرمایه‌های فکری در شرکت های امروزی، پژوهش‌گران متعددی در پی یافتن روش‌های اندازه‌گیری سرمایه‌های فکری و بررسی ارتباط آن با عملکرد شرکت‌ها و سازمان‌ها هستند، هدف اصلی از انجام این پژوهش، تعیین نقش سرمایه فکری بر عملکرد در سازمان‌های دانش‌بنیان می باشد الگوی مفهومی و فرضیه‌های این پژوهش بر مبنای مرور ادبیات نظری و پیشینه تحقیق ارائه شده اند.روش‌شناسی: داده‌های مورد نیاز از طریق توزیع پرسشنامه محقق ساخته با پایایی 94درصد، میان مدیران و محققین یک سازمان ‌دانش‌بنیان دفاعی جمع‌آوری گشته است. پژوهش حاضر، از حیث هدف، پژوهشی کاربردی است و نیز از حیث روش انجام آن، در زمره ‌پژوهش‌های توصیفی- همبستگی قرار دارد. یافته‌ها: نتایج این تحقیق نشان می دهد که ابعاد سرمایه فکری شامل سرمایه انسانی و سرمایه رابطه‌ای هم به صورت مستقیم و هم به صورت غیرمستقیم از طریق نقش میانجی متغیر نوآوری بر عملکرد سازمان تاثیرگذار هستند. نتیجه‌گیری: از پژوهش صورت گرفته می‌توان به این نتیجه دست یافت که ابعاد سرمایه فکری شامل سرمایه انسانی و سرمایه رابطه‌ای هم به صورت مستقیم و هم به صورت غیرمستقیم از طریق نقش میانجی متغیر نوآوری بر عملکرد سازمان تاثیرگذار هستند و با توجه به مدل مفهومی و فرضیات ارائه شده، می‌توان گفت که سرمایه ساختاری تاثیرمستقیمی بر عملکرد سازمان ندارد و تنها به صورت غیر مستقیم و از طریق تاثیر بر نوآوری سازمانی بر عملکرد سازمان تاثیر می‌گذارد. و با ایجاد بستر و سرمایه ساختاری مناسب جهت بروز نوآوری‌های سازمانی، عمکرد سازمان را نیز افزایش داد.}, keywords_fa = {سرمایه فکری,نوآوری,عملکرد,مدلسازی معادلات ساختاری,سازمان‌های دانش بنیان}, url = {https://www.qjimdo.ir/article_144228.html}, eprint = {https://www.qjimdo.ir/article_144228_5b68627614357e1048fabe64c8416316.pdf} } @article { author = {Fatehirad, Navid and Karimiafshar, Samaneh and Abosaeidi, Hossein and Dehyadegari, Saeid and Shojaee, Ali and Fathnezhad, Mohammadhadi}, title = {Examining ways to motivate the employees of Kerman Regional Water Company in order to promote innovation}, journal = {Innovation Management in Defensive Organizations}, volume = {4}, number = {3}, pages = {147-168}, year = {2021}, publisher = {Management faculty of Shahid Sattari Aeronautical University}, issn = {2676-7112}, eissn = {}, doi = {10.22034/qjimdo.2021.176625}, abstract = {Background and purpose: Innovation, as the ability to use and implement creative ideas to solve problems and use opportunities, has a key role in improving organizational performance. Based on this, in the current research, in order to increase innovation, the key factors of motivating the employees of Kerman Regional Water Company were identified. Methodology: This applied research was conducted with a mixed approach. In the qualitative part, the theme analysis strategy was used and in the quantitative part, the survey strategy was used. The statistical population in the qualitative part included the company's experts who were selected by a purposeful judgment method, and in the quantitative part it included all the employees of the Kerman Regional Water Company, which numbered 245 employees were selected according to Cochran's formula as the sample size and simple random sampling method and semi-structured interviews were used in the qualitative part and questionnaires were used in the quantitative part. Data analysis was done in the qualitative part using open, axial and selective coding method and by Maxqda software and in the quantitative part with the help of regression analysis. Findings: After analysis, the research data were categorized into 10 main categories and 54 sub-categories. The analysis was done in the quantitative part using the process of network analysis (ANP) and the results were in order (management factors, legal factors, economic factors, structural factors, individual factors, cultural factors, socio-psychological factors, personality factors, factors educational and environmental factors) were prioritized. Also, the results of the linear regression test using SPSS software showed that there is a direct linear relationship between the motivation variable and employee innovation. Conclusion: Targeted investment in each of the motivational components of employees in the statistical community will cause their innovation to grow and flourish.}, keywords = {Employee Motivation,human resource innovation,Kerman regional water joint stock company}, title_fa = {بررسی راهکارهای ایجاد انگیزه در کارکنان شرکت آب منطقه ای کرمان در راستای ارتقای نوآوری}, abstract_fa = {زمینه و هدف: نوآوری امروزه به عنوان یک مزیت رقابتی و راهبردی برای بهره گیری از فرصت‌ها در جهت ارتقای عملکرد سازمانی مطرح است. هدف اصلی پژوهش حاضر شناسایی عوامل کلیدی ایجاد انگیزه در کارکنان شرکت آب منطقه ای کرمان در راستای افزایش نوآوری است.روش‌شناسی: این پژوهش از نظر هدف کاربردی بوده و از نظر روش انجام آن پژوهشی آمیخته است. در بخش کیفی از روش تحلیل مضمون و در بخش کمی از روش پیمایش استفاده شد. جامعه آماری در بخش کیفی شامل خبرگان اجرایی شرکت آب منطقه‌ای کرمان بود که به روش قضاوتی هدف‌مند انتخاب شدند و در بخش کمّی شامل کلیه کارکنان شرکت آب منطقه‌ای کرمان بود که تعداد 245 نفر برابر فرمول کوکران و به روش نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار گرداوری داده‌ها در بخش کیفی مصاحبه نیمه ساختاریافته و در بخش کمی پرسشنامه بود. تحلیل داده‌های کیفی با روش تحلیل مضمون و نرم افزار مکس‌کیودا و داده‌های کمی به کمک تحلیل رگرسیونی و نرم افزار اِس‌پی‌اِس‌اِس ‌انجام شد.یافته‌ها: داده‌های پژوهش پس از  تحلیل در قالب 10 مقوله اصلی و 54 مقوله فرعی دسته‌بندی شدند.  نتایج اولویت بندی عوامل با تحلیل شبکه‌ای (اِی ‌ِن‌پی) نشان داد که عوامل مدیریتی، عوامل قانونی، عوامل اقتصادی، عوامل ساختاری، عوامل فردی، عوامل فرهنگی، عوامل اجتماعی-روانی، عوامل شخصیتی، عوامل آموزشی و عوامل محیطی به ترتیب از اولویت اول تا دهم قرار دارند. همچنین نتایج آزمون رگرسیون خطی با استفاده از نرم افزار اِس‌پی‌اِس‌اِس نشان داد که بین متغیر انگیزش و نوآوری کارکنان رابطه خطی مستقیم وجود دارد.نتیجه‌گیری: سرمایه‌گذاری هدف‌مند در هر یک از مولفه‌های انگیزشی کارکنان در جامعه آماری باعث رشد و شکوفایی نوآوری آنان خواهد شد.}, keywords_fa = {انگیزش کارکنان,نوآوری نیروی انسانی,شرکت سهامی آب منطقه ای کرمان}, url = {https://www.qjimdo.ir/article_176625.html}, eprint = {https://www.qjimdo.ir/article_176625_36a81fe79d64cf2bb8059afedd991c80.pdf} } @article { author = {Jalalat Azar, Naser and Rahimi, Gholamreza and Tawre, Naser}, title = {Designing an innovation development model based on customer experience management}, journal = {Innovation Management in Defensive Organizations}, volume = {4}, number = {3}, pages = {169-188}, year = {2021}, publisher = {Management faculty of Shahid Sattari Aeronautical University}, issn = {2676-7112}, eissn = {}, doi = {10.22034/qjimdo.2022.180088}, abstract = {Background and purpose: The survival of companies in a competitive environment under increasing technological changes and increasing environmental uncertainty requires the use of innovative approaches in business. Based on this, in this research, the design of innovation development model based on customer experience management was discussed.Methodology: Using the meta-composition method, all the researches conducted regarding the innovation development model and customer experience management were reviewed, and 16 articles were selected from among them after qualitative evaluations during the years 2000 to 2020.Findings: After studying and analyzing 16 articles, 33 codes, 3 concepts and five categories of customer experience absorption capacity, organization's interactive capacity, organization's technology capacity, organization's internal management capacity, and organization's dynamic ability were identified.Conclusion: Today, one of the reasons for the failure of companies is their low level of innovation. This issue stems from the lack of necessary development ability in the field of innovation and lack of attention to customer experience. The findings of the research can be considered an important step to evaluate and promote organizations in the field of innovation maturity.}, keywords = {Customer experience,Meta Analysis,Innovation development}, title_fa = {طراحی مدل توسعه نوآوری بر اساس مدیریت تجربه مشتری}, abstract_fa = {زمینه و هدف: بقای شرکت‌ها در فضای رقابتی و تحت تغییرات فزاینده فناوری و افزایش عدم اطمینان محیطی مستلزم به کارگیری رویکردهای نوآورانه در کسب و کار است. بر این اساس، در این پژوهش به طراحی مدل توسعه نوآوری بر اساس مدیریت تجربه مشتری پرداخته شد.روش‌شناسی: با استفاده از روش فراترکیب، تمام پژوهش‌های انجام گرفته در خصوص مدل توسعه  نوآوری و مدیریت تجربه مشتری بررسی شدند و از میان آنها پس از ارزیابی‌های کیفی ١٦ مقاله طی سال‌های 2000 تا 2020 انتخاب شد.یافته‌ها: پس از مطالعه و تحلیل ١٦ مقاله،  تعداد ٣٣ کد و سه مفهوم و پنج مقوله ظرفیت جذب تجربه مشتری، ظرفیت تعاملی سازمان، ظرفیت فناوری سازمان ،ظرفیت مدیریت داخلی سازمان، قابلیت پویایی سازمان شناسایی شدند.نتیجه‌گیری: امروزه یکی از دلایل شکست شرکت‌ها پایین بودن سطح نوآوری آنها است. این موضوع از  فقدان قابلیت توسعه لازم در زمینه نوآوری و عدم توجه به تجربه مشتریان ناشی می‌شود. یافته‌های پژوهش می‌تواند گام مهمی برای ارزیابی و ارتقای سازمان‌‌‌ها در زمینه بلوغ نوآوری محسوب شود.}, keywords_fa = {تجربه مشتری,فراترکیب,توسعه نوآوری,مدل توسعه}, url = {https://www.qjimdo.ir/article_180088.html}, eprint = {https://www.qjimdo.ir/article_180088_4c7bb9c00624d31128b0d234c4ec0cd0.pdf} }