@article { author = {Asgari, Naser and Ansari, Manouchehr and RASHIDI, MAJID and Sourani, Ali}, title = {Enhancing Innovative and Sale Performance through Customer Knowledge Management}, journal = {Innovation Management in Defensive Organizations}, volume = {3}, number = {3}, pages = {75-96}, year = {2020}, publisher = {Management faculty of Shahid Sattari Aeronautical University}, issn = {2676-7112}, eissn = {}, doi = {10.22034/qjimdo.2020.235227.1323}, abstract = {Background and Aim: Today, knowledge resources of organizations are is considered as a powerful driver for promoting innovation and performance enhancement. Accordingly, this research is to investigate the effects of customer knowledge management on sale performance and innovative performance. Methodology: The research method is descriptive and correlational. The population of the research consists of 900 sellers of Beh pakhsh Corporation. A sample of 270 subjects was selected as statistical sampling. The required Data are collected through questionnaire. analyzed through Structural equation model by means of LISREL and SPSS software. Results: all studied aspects of customer knowledge have positive effects on the innovative and sale performance of the corporation. In addition, innovative performance can improve the sale performance of the distribution corporations. Conclusion: Recognizing the needs, issues, ideas, and knowledge of customers is a valuable resource. Effective management of the knowledge can help promote sustainable productivity of organizations in competitive environments.}, keywords = {Sale Performance,Innovative performance,Customer Knowledge Management,Customer Knowledge}, title_fa = {ارتقای عملکرد نوآورانه و فروش از طریق مدیریت دانش مشتری}, abstract_fa = {زمینه و هدف: امروزه منابع دانشی سازمان پیشایندی قوی برای ترویج نوآوری و ارتقای عملکرد به شمار می‌روند. در این راستا پژوهش حاضر به مطالعۀ چگونگی و میزان تأثیرگذاری مدیریت دانش مشتری بر عملکرد نوآورانه و فروش پرداخته است. روش‌شناسی: این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت و روش انجام آن توصیفی ـ همبستگی است. جامعۀ آماری پژوهش شامل فروشندگان شرکت به­پخش به تعداد 900 نفر بود که از میان آن‌ها 270 نفر با روش نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. داده‌های پژوهش با استفاده از پرسشنامه گردآوری و با کمک مدل‌یابی معادلات ساختاری و با استفاده از نرم‌افزارهای لیزرل و اس.پی.اس.اس تجزیه و تحلیل شدند. یافته‌ها: مؤلفه‌های سه‌گانۀ دانش مشتری بر عملکرد نوآورانه و فروش این شرکت تأثیر مثبت داشتند و عملکرد نوآورانه نیز می‌تواند به ارتقای عملکرد فروش آن کمک کند. نتیجه‌گیری: شناخت نیازها، مسائل، ایده‌ها و دانش مشتریان منبعی ارزشمند است و مدیریت مؤثر آن می‌تواند به ارتقای بهره‌وری پایدار سازمان‌ها در محیط‌های رقابتی یاری رساند.}, keywords_fa = {عملکرد فروش,عملکرد نوآورانه,مدیریت دانش مشتری,دانش مشتری}, url = {https://www.qjimdo.ir/article_118871.html}, eprint = {https://www.qjimdo.ir/article_118871_4a136f0e7bd26f80c98b1776873982b5.pdf} }