@article { author = {Fayyazi, Bi Bi Marjan and Stiri, Mehrdad and Hasheminia, Sima sadat}, title = {Personal Brand Development Model of Management Consultants}, journal = {Innovation Management in Defensive Organizations}, volume = {2}, number = {3}, pages = {29-54}, year = {2019}, publisher = {Management faculty of Shahid Sattari Aeronautical University}, issn = {2676-7112}, eissn = {}, doi = {10.22034/qjimdo.2019.99003}, abstract = {Aims and goal: Management consulting is a service to help organizations increase productivity, and making good use of consultants' experiences will reduce the costs of trial and error. Due to the importance of marketing consulting services, this study aimed to identify the factors influencing the promotion of management consultants personal brand and model of management consultants personal brand. Method: The present study is a descriptive research in terms of purpose and is an applied- survey research in terms of it’s used type. The research variables were measured by a researcher-made questionnaire. The statistical population consisted of 15 experts in the field of consulting. These were selected by purposeful judgment. Finding: Based on the results of the data analysis with confirmatory factor analysis, the factors influencing consultants' personal brand promotion were categorized into four categories: individual, occupational, environmental- social and technological. Conclusion: Developing and maintaining a personal brand enables consultants to outperform their competitors in the field of professional competition and create a competitive advantage by investing in the aforementioned four factors.}, keywords = {Brand,Personal Brand,management consultants}, title_fa = {ارائه الگوی توسعه برند شخصی مشاوران مدیریت}, abstract_fa = {زمینه و هدف: مشاوره مدیریت، خدمتی در راستای کمک به سازمان‌ها برای افزایش بهره‌وری است و استفاده مناسب از تجربیات مشاوران موجب کاهش هزینه‌های ناشی از سعی و خطا خواهد شد. با توجه به اهمیت بازاریابی خدمات مشاوران، پژوهش حاضر با هدف شناسایی عوامل موثر بر ارتقای برند شخصی مشاوران مدیریت و ارائه مدل توسعه برند شخصی مشاوران مدیریت انجام شد. روش‌شناسی: پژوهش حاضر از نظر هدف، توصیفی و از نظر نوع استفاده پژوهشی کاربردی از نوع پیمایشی است. ابزار سنجش متغیرهای تحقیق، پرسشنامه‌ای محقق‌ساخته است جامعه آماری شامل تعداد 15 نفر از خبرگان حوزه مشاوره بود. این تعداد به روش قضاوتی هدف‌مند انتخاب شدند. یافته‌ها: بر اساس نتایج حاصل از تحلیل داده‌ها به کمک تحلیل عاملی تاییدی، عوامل موثر بر ارتقای برند شخصی مشاوران در چهار دسته فردی، شغلی، محیطی و اجتماعی و فناورانه دسته‌بندی شدند. نتیجه‌گیری: توسعه و حفظ برند شخصی باعث می‌شود تا مشاوران در حوزه رقابت حرفه‌ای از همتایان خود پیش بیفتند و از طریق سرمایه‌گذاری در عوامل چهارگانه پیش‌گفته نوعی مزیت رقابتی برای خود ایجاد نمایند.}, keywords_fa = {برند,برند شخصی,مشاوران مدیریت}, url = {https://www.qjimdo.ir/article_99003.html}, eprint = {https://www.qjimdo.ir/article_99003_a6243177c082d67a973b8ed45a4bde02.pdf} }