%0 Journal Article %T واکاوی عوامل تقویت‌کننده بازاریابی کارآفرینانه: مروری نظامند با تکنیک فراترکیب %J مدیریت نوآوری در سازمان های دفاعی %I دانشگاه هوایی شهید ستاری- دانشکده مدیریت %Z 2676-7112 %A کاسه گرها, مهدی %A تقی پوریان, محمد جواد %A گیلانی پور, جواد %A مختاری, مهران %D 2021 %\ 09/23/2021 %V 4 %N 3 %P 47-68 %! واکاوی عوامل تقویت‌کننده بازاریابی کارآفرینانه: مروری نظامند با تکنیک فراترکیب %K بازاریابی کارآفرینانه %K نوآوری %K بازاریابی نوین %K سازمان‌های پیشرو %K فراترکیب %R 10.22034/qjimdo.2021.250241.1361 %X زمینه و هدف: بازاریابی کارآفرینانه یکی از موضوعات جدید در حوزه مدیریت و بازاریابی است که نقش به سزایی در آینده سازمان­ها دارد. هدف این تحقیق مطالعه نظام‌مند بازاریابی کارآفرینانه در قالب شناسایی عوامل تقویت‌کننده به کمک روش فراترکیب است.روش‌شناسی: در این پژوهش تعداد 605 متن علمی معتبر به زبان فارسی و انگلیسی در بازه سال‌های 2020-2001 میلادی و 1397-1388 شمسی شناسایی و استخراج شدند. تعداد 71 عنوان پژوهشی از روش مهارت‌های ارزﯾﺎﺑﯽ ﺣﯿﺎﺗﯽ(CASP) مورد استفاده قرار گرفت. برای تحلیل ادبیات پژوهش از روش فراترکیب استفاده شد.یافته‌ها: پس از مطالعه و استخراج متن، کدهای کلیدی با نرم‌افزار مکس کیو دی ‌ای استخراج و خوشه‌بندی شده و در قالب مفهوم و مؤلفه‌ها تنظیم شدند. یافته‌ها نشان داد که پیشران‌های بازاریابی کارآفرینانه دارای دو مؤلفه اصلی، 8 مفهوم و 42 شاخص شامل عوامل داخلی (شامل 5 مفهوم اصلی ذهنیت‌گرایی کارآفرینانه، ساختار سازمانی، فرهنگ، مدیریت دانش و هوش هیجانی) و عوامل خارجی(شامل 3 مفهوم اصلی برندسازی، بازاریابی نوین و بهبود ارتباطات) بودند.نتیجه‌گیری: بازاریابی کارآفرینانه دارای مولفه‌های اصلی و شاخص‌های متعددی است که می­تواند به مدیران در توسعه فعالیت‌های نوآورانه به عنوان نیروی محرکه سازمان­ها کمک شایان توجهی کرده و آنها را به سازمان‌های پیشرو در حوزه خود تبدیل نماید. %U https://www.qjimdo.ir/article_142321_4c00e144cfe3440102b9b29c2c35cde5.pdf