@article { author = {Ansari, Manouchehr and Khajeheian, Datis and Shokravi, seyyed Mohammad Hossein}, title = {Identifying the Success Factors of Product ‎Innovation in the Iranian Manufacturing Industries}, journal = {Innovation Management in Defensive Organizations}, volume = {4}, number = {4}, pages = {33-60}, year = {2021}, publisher = {Management faculty of Shahid Sattari Aeronautical University}, issn = {2676-7112}, eissn = {}, doi = {10.22034/qjimdo.2021.293964.1428}, abstract = {Background & Purpose: Product innovation is one of the most important activities of companies to differentiate themselves from competitors and meet the needs of customers. This study aims to identify the success factors of product innovation in manufacturing industries (studied case; beverage industry). Methodology: In this research, qualitative research strategy and content analysis research method have been used. Research data were collected through interviews with beverage industry experts and encoded using Maxiquid software. Findings: The results of qualitative data analysis included 54 initial codes out of a total of 375 open codes. These 54 initial codes were categorized into 9 categories. Identified categories include marketing, product packaging, brand image, production infrastructure, organizational factors, macro factors, customer, performance results and product characteristics. Conclusion: The final model of the research, by discovering the critical factors for the success of product innovation in the Iranian market, can solve problems and guide manufacturers in launching a new product.}, keywords = {Innovation,product innovation,Innovation success,beverage market‏.‏}, title_fa = {شناسایی عوامل موفقیت نوآوری محصول در صنایع تولیدی ایران}, abstract_fa = {زمینه و هدف: نوآوری محصول از مهم‌ترین فعالیت‌‌های شرکت‌ها برای تمایز در برابر رقبا و برآورده ساختن نیاز‌های مشتریان است. این پژوهش با هدف شناسایی عوامل موفقیت نوآوری محصول در صنایع تولیدی (مورد مطالعه صنعت نوشیدنی) کشور انجام شده‌ است. روش‌شناسی: در این پژوهش از راهبرد پژوهش کیفی و روش پژوهش تحلیل مضمون استفاده شده است. داده‌‌های پژوهش از طریق مصاحبه با خبرگان صنعت نوشیدنی جمع‌آوری گردید و با استفاده از نرم‌افزار مکس‌کیو‌دی‌ای کدگذاری شدند. یافته‌ها: نتایج حاصل از تحلیل داده‌های کیفی شامل ۵۴ کد اولیه از مجموع ۳۷۵ کد باز بود. این ۵۴ کد اولیه در قالب ۹ مقوله دسته‌بندی شدند. مقوله‌‌های شناسایی‌شده شامل بازاریابی، بسته‌بندی محصول، تصویر برند، زیرساخت‌‌های تولید، عوامل سازمانی، عوامل کلان، مشتری، نتایج عملکردی و ویژگی محصول است. نتیجه‌گیری: مدل نهایی تحقیق با کشف عوامل حیاتی موفقیت نوآوری محصول در بازار ایران می‌تواند راهگشای مشکلات و راهنمایی برای تولیدکنندگان در ارائه محصول جدید قرار گیرد}, keywords_fa = {نوآوری,نوآوری محصول,موفقیت نوآوری,بازار نوشیدنی}, url = {https://www.qjimdo.ir/article_142438.html}, eprint = {https://www.qjimdo.ir/article_142438_19bd70782f90b31650858317c942a387.pdf} }