%0 Journal Article %T طراحی مدل ارزیابی نوآوری اجتماعی در سطح سازمان %J مدیریت نوآوری در سازمان های دفاعی %I دانشگاه هوایی شهید ستاری- دانشکده مدیریت %Z 2676-7112 %A رمضانی, سعید %A کریمی, تورج %A کریمی, آصف %A سعد آبادی, علی اصغر %D 2020 %\ 10/22/2020 %V 3 %N 3 %P 1-24 %! طراحی مدل ارزیابی نوآوری اجتماعی در سطح سازمان %K نوآوری اجتماعی %K ارزیابی نواوری اجتماعی %K فراترکیب %K مصاحبه نیمه ساختار یافته %K پانل ارزیابی محتوا %R 10.22034/qjimdo.2020.214498.1253 %X زمینه و هدف: نوآوری‌های اجتماعی راه‌حل‌های منحصربه‌فردی را برای نیازهای اجتماعی برآورده نشده ارائه می‌کنند و سیاست‌گذاران برای توسعه این‌گونه نوآوری‌ها نیازمند سنجش و ارزشیابی آن‌ها هستند. هدف این پژوهش، ارائه مدل ارزیابی نوآوری‌های اجتماعی در سطح سازمان است. روش‌شناسی: پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی است و در آن از استراتژی پژوهش ترکیبی (کیفی ـ کمی) استفاده شد. در بخش اول از روش پژوهش کیفی فراترکیب به بررسی پژوهش‌های بین سال‌های 2000 تا 2019 و در بخش دوم با نظر خواهی از 12 نفر از خبرگان حوزه نوآوری اجتماعی با استفاده از ارزیابی ضریب نسبی و شاخص روایی محتوا به تبیین مدل پرداخته شد. یافته‌ها: با انتخاب و بررسی عمیق 75 پژوهش، چارچوب اولیه ارائه شد. سپس به‌منظور ارائه مدل ارزیابی نوآوری اجتماعی از طریق مصاحبه نیمه ساختاریافته با خبرگان به متناسب‌سازی و بازبینی چارچوب پرداخته شد. مدل نهایی در چهار مقوله زمینه، درون داد، فرایند و برون داد به همراه 16 مفهوم و 56 کد ارائه شد. نتیجه‌گیری: محققان می‌توانند با استفاده از مدل حاضر، الگویی برای تخمین ارزش برون‌دادهای نوآوری اجتماعی بر اساس زمینه، درون‌داد و فرایندهای شکل‌گیری داشته باشند. همچنین ایـن مـدل مـی‌توانـد بـه مـدیران سازمان‌ها در ارتقای سطح نوآوری اجتماعی و رفع چالش‌های اجتماعی کمک نماید. %U https://www.qjimdo.ir/article_118776_33e19d835142dcb4296f45b89eb70e10.pdf