TY - JOUR ID - 118871 TI - ارتقای عملکرد نوآورانه و فروش از طریق مدیریت دانش مشتری JO - مدیریت نوآوری در سازمان های دفاعی JA - QJIMDO LA - fa SN - 2676-7112 AU - عسگری, ناصر AU - انصاری, منوچهر AU - رشیدی, مجید AU - سورانی, علی AD - استادیار، دانشکده مدیریت، دانشگاه هوایی شهید ستاری، تهران، ایران AD - دانشیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران AD - دکترای عملیات مشترک و مرکب، دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران، تهران، ایران AD - دانشجوی دکتری دفاع ملی، دانشکده دفاع ملی، دانشگاه عالی دفاع ملی، تهران، ایران Y1 - 2020 PY - 2020 VL - 3 IS - 3 SP - 75 EP - 96 KW - عملکرد فروش KW - عملکرد نوآورانه KW - مدیریت دانش مشتری KW - دانش مشتری DO - 10.22034/qjimdo.2020.235227.1323 N2 - زمینه و هدف: امروزه منابع دانشی سازمان پیشایندی قوی برای ترویج نوآوری و ارتقای عملکرد به شمار می‌روند. در این راستا پژوهش حاضر به مطالعۀ چگونگی و میزان تأثیرگذاری مدیریت دانش مشتری بر عملکرد نوآورانه و فروش پرداخته است. روش‌شناسی: این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت و روش انجام آن توصیفی ـ همبستگی است. جامعۀ آماری پژوهش شامل فروشندگان شرکت به­پخش به تعداد 900 نفر بود که از میان آن‌ها 270 نفر با روش نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. داده‌های پژوهش با استفاده از پرسشنامه گردآوری و با کمک مدل‌یابی معادلات ساختاری و با استفاده از نرم‌افزارهای لیزرل و اس.پی.اس.اس تجزیه و تحلیل شدند. یافته‌ها: مؤلفه‌های سه‌گانۀ دانش مشتری بر عملکرد نوآورانه و فروش این شرکت تأثیر مثبت داشتند و عملکرد نوآورانه نیز می‌تواند به ارتقای عملکرد فروش آن کمک کند. نتیجه‌گیری: شناخت نیازها، مسائل، ایده‌ها و دانش مشتریان منبعی ارزشمند است و مدیریت مؤثر آن می‌تواند به ارتقای بهره‌وری پایدار سازمان‌ها در محیط‌های رقابتی یاری رساند. UR - https://www.qjimdo.ir/article_118871.html L1 - https://www.qjimdo.ir/article_118871_4a136f0e7bd26f80c98b1776873982b5.pdf ER -