1
دانشیار دانشکده مدیریت،دانشگاه تهران، تهران، ایران
2
استادیار دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران
3
دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
10.22034/qjimdo.2021.293964.1428
چکیده
زمینه و هدف: نوآوری محصول از مهمترین فعالیتهای شرکتها برای تمایز در برابر رقبا و برآورده ساختن نیازهای مشتریان است. این پژوهش با هدف شناسایی عوامل موفقیت نوآوری در صنایع تولیدی و صنعت نوشیدنی کشور به عنوان مورد بررسی شده، انجام شدهاست. روششناسی: رویکرد این تحقیق کیفی و روش انجام آن تحلیل مضمون است. دادههای این پژوهش با استفاده از مصاحبه با خبرگان صنعت جمعآوری شده و با استفاده از نرمافزار مکس کیو دی ای کدگذاری شدهاند. یافتهها: در نتیجه های بدست آمده از کدگذاری باز دادههای کیفی و جمعآوری شده با استفاده از ابزار مصاحبه، دیده گردید که تعداد ۵۴ کد اولیه از مجموع ۳۷۵ کد بهدستآمده انتخاب شدهاند. این ۵۴ کد اولیه در قالب ۹ مقوله دستهبندی شدند. مقولههای شناساییشده شامل بازاریابی، بستهبندی محصول، تصویر برند، زیرساختهای تولید، عوامل سازمانی، عوامل کلان، مشتری، نتایج عملکردی و ویژگی محصول است. نتیجهگیری: مدل به دست آمده با کشف عوامل حیاتی موفقیت در نوآوری محصول در صنعت، راهگشای مشکلات و راهنمایی برای تولیدکنندگان در ارائه محصول جدید است.
انصاری, منوچهر, خواجه ئیان, داتیس, شکروی, سید محمد حسین. (1400). تدوین الگوی موفقیت نوآوری در صنایع تولیدی با رویکرد کیفی. مدیریت نوآوری در سازمان های دفاعی, 4(4), -. doi: 10.22034/qjimdo.2021.293964.1428
MLA
منوچهر انصاری; داتیس خواجه ئیان; سید محمد حسین شکروی. "تدوین الگوی موفقیت نوآوری در صنایع تولیدی با رویکرد کیفی". مدیریت نوآوری در سازمان های دفاعی, 4, 4, 1400, -. doi: 10.22034/qjimdo.2021.293964.1428
HARVARD
انصاری, منوچهر, خواجه ئیان, داتیس, شکروی, سید محمد حسین. (1400). 'تدوین الگوی موفقیت نوآوری در صنایع تولیدی با رویکرد کیفی', مدیریت نوآوری در سازمان های دفاعی, 4(4), pp. -. doi: 10.22034/qjimdo.2021.293964.1428
VANCOUVER
انصاری, منوچهر, خواجه ئیان, داتیس, شکروی, سید محمد حسین. تدوین الگوی موفقیت نوآوری در صنایع تولیدی با رویکرد کیفی. مدیریت نوآوری در سازمان های دفاعی, 1400; 4(4): -. doi: 10.22034/qjimdo.2021.293964.1428