اسماعیلی، محمدرضا مهدیار؛ صالحی کمرودی، محسن و شاکری بستان آباد، رضا. (۱۳۹۹). ارزیابی و تحلیل شاخصهای تابآوری اقتصادی برای کشورهای تکمحصولی، دو فصلنامه جستارهای اقتصادی ایران،16(32)، 211-237.
باقرنژاد، پیمان؛ طاهرپور کلانتری، حبیباله و بهرامی، حمیدرضا. (1398). شناسایی و ارزیابی عوامل موثر بر اجرای موفق خطمشی عمومی حمایت از شرکتها و موسسات دانشبنیان در کشور. مدیریت نوآوری در سازمانهای دفاعی،1 (2)، 1-26.
پورحیدری، امید و کوپایی حاجی، مهدی. (۱۳۸۹). پیش بینی بحران مالی شرکتها با استفاده از مدل مبتنی بر تابع تفکیکی خطی، فصلنامه پژوهشهای حسابداری مالی، 2(3)، 33-46.
توکلی، غلامرضا ؛ رمضان، مجید و معیا، عباس. (۱۳۹۴). تحلیل رابطه ظرفیت تغییر سازمانی و تفکر راهبردی، فصلنامه مطالعات مدیریت (بهبود و تحول)، 24(77)، 153-169.
حمیدی، مهرزاد؛ رجبی نوش آبادی، حسین؛ علی دوست قهفرخی، ابراهیم و زینی زاده، مهوش. (1397). تدوین نقشه راهبرد فدراسیون ورزش دانش آموزی با رویکرد کارت امتیازی متوازن. مجله مطالعات مدیریت ورزشی، 10(49)، 139-158.
حمیدی زاده، محمد رضا؛ فارسیجانی، حسن و پرویز، مقدس. (1391). سنجش و تحلیل جذابیت صنعت لایروبی ایران، فصلنامه چشم انداز مدیریت صنعتی، 2(8)، 35-60.
دانایی فرد، حسن؛ مظفری، زینب. (1387). ارتقاء روایی و پایایی در پژوهشهای کیفی مدیریتی: تاملی بر راهبردهای ممیزی پژوهشی، مجله پژوهشهای مدیریت عمومی، 1(1)، 131-162.
دشتی، قادر. (1394). ارزیابی ماهیت و روند تغییر تکنولوژی در صنعت گاوداری ایران. فصلنامه پژوهشهای علوم دامی، 25(1)، 25-35.
رضایی منش، بهروز؛ رودساز، حبیب الله؛ تقوی فرد، محمدتقی؛ حقیقی کفاش؛ مهدی و کمرئی، عباس. (۱۳۹۶). شناسایی قابلیتها و منابع لازم جهت تغییر در مدل کسب و کار دربانکهای تجاری ایران، فصلنامه دانش سرمایه گذاری، 6(21)، 161-174.
سید صالحی، علیرضا؛ یزدانی، حمیدرضا؛ پور ابراهیمی، نینا و قاسمی، سحر. (1391). اولویتبندی معیارهای تعیین جذابیت بازارهای هدف در بانکداری تجاری با استفاده از تکنیک تجزیه و تحلیل توامان. چشم انداز مدیریت بازرگانی، 11(9)، 25-40.
شریفی، محمد؛ زعفرانیان، محمد؛ یدالهی فارسی، جهانگیر و مجتهدی، مریم. (1392). عوامل بازدارنده و پیش برنده رشد کسب وکارهای کوچک و متوسط: مطالعه موردی صنعت رنگ و پوششهای خودرویی در ایران، نشریه اقتصاد و تجارت نوین، 31 و 32، 165-192.
شفیعی نیک آبادی، محسن و جلیلی بوالحسنی، اعظم. (1389). قش نیروهای رقابتی پورتر در انتخاب مدل کسب و کار الکترونیک در صنعت خودرو (مطالعه موردی: شرکت ایران خودرو). فصلنامه رشد فناوری، 6(23)، 9-14.
شیبانی، حسن و شایسته، کیوان. (1394). بررسی تاثیر کاهش قدرت خرید بر نحوه خرید و استفاده مواد شوینده و پاککننده در میان مصرفکنندگان شهر تهران. فصلنامه تحقیقات بازاریابی نوین، 5(3)، 121-142
صفایی، ناصر؛ طالقانی نیا، فرشته و کیامنش، احمد. (۱۳۹۶). شناسایی و رتبهبندی عوامل کلیدی موفقیت مدیریت دانش در شرکتهای دانش بنیان (مطالعه موردی: پارک علم و فناوری دانشگاه تهران)، فصلنامه رشد فناوری، 13(50)، 21-28.
صفدری رنجبر، مصطفی؛ توکلی، غلامرضا؛ خیاطیان یزدی، محمد صادق؛ قادری فر، اسماعیل. (1396). مقدمه ای بر هوشمندی فناوری (مفاهیم، ساختارها، فرآیندها، بازیگران، روشها و ابزارها). انتشارات رسا، تهران.
صلواتی، عادل؛ ویسی، حاجی؛ خزدوزی، بیژن و حسنی، کاوه. (1392). ارزیابی عملکرد امور مالیاتی بر اساس مدل کارت امتیازی متوازن، فصلنامه فرایند مدیریت و توسعه، 25(3)، 25-47.
عنابستانی، علی اکبر. (۱۳۹۳). تحلیل آثار تغییرات اجتماعی در زندگی روستاییان بر الگوی مسکن روستایی (مطالعه موردی: شهرستان بینالود)، مجله پژوهش و برنامه ریزی روستایی، 5(3)، 57-68.
کازرونی، علیرضا؛ قربانی، عادل و ثقفی کلوانق، رضا. (1394). بررسی کارایی تحریمهای یک جانبه و چندجانبه بر تجارت خارجی محصولات غیرنفتی در ایران. فصلنامه نظریههای کاربردی اقتصاد، 2(1)، 83-98.
کردستانی، غلامرضا و صابر، امیر. (1397). رقابت در بازار محصول، عدم تقارن در رفتار هزینهها و انتظار مدیر از فروش آتی: تحلیل در سطح کل فضای کسب و کار. فصلنامه دانش حسابداری و حسابرسی مدیریت، 7(26)، 31-42.
کرمی شاهرخی، سعید؛ صفدری رنجبر، مصطفی؛ شهبازی، میثم. (1401). بررسی تاثیر پیشرانهای نوآوری زیست محیطی بر عملکرد نوآورانه زیست محیطی (صنعت مس در ایران). فصلنامه مدیریت توسعه فناوری. 10(1)، 126-155.
محمدی، وحید؛ ولی پور، پیمان و محمدی، حامد. (1394). شناسایی عوامل موثر بر توان رقابتپذیری خوشههای صنعتی صنایع نساجی. علوم و فناوری نساجی، 5(4)، 31-41.
وارسته، حامد؛ دلخواه، جلیل و یزدانی، حمید رضا. (1398). راهبردهای بازاریابی و فروش مناسب در دوران رکود اقتصادی (مطالعه موردی: صنعت کالاهای تندمصرف). فصلنامه مدیریت بازرگانی، 11(3)، 459-484.
ویسی، امید و زاهدی، محمدرضا. (1400). ارایه مدل تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد سازمانهای دانش بنیان براساس نقش و جایگاه نوآوری سازمانی. مدیریت نوآوری در سازمانهای دفاعی، 4(13)، 125-146.
Achinas, S.; Horjus, J.; Achinas, V. and Euverink, G. (2019). A PESTLE Analysis of Biofuels Energy Industry in Europe. Sustainability, 11(21), 5981.
Al-Omousha, K., Simón-Moyab, V. and Sendra-García, J. (2020). The Impact of Social Capital and Collaborative Knowledge Creation One-Business Proactiveness and Organizational Agility in Responding to the Covid-19 Crisis. Journal of Innovation and Knowledge, 5(4), 279-288.
Al Raee, M.; Ritzen, J. and de Crombrugghe, D. (2017). Innovation Policy & Labour Productivity Growth: Education, Research & Development, Government Effectiveness and Business Policy. Maastricht Economic and Social Research Institute on Innovation and Technology, Working Paper Series No. 2017-019, 1-34.
Amran, A.; Ooi, S.K.; Wong, C.Y. and Hashim F. (2016). Business Strategy for Climate Change: An ASEAN Perspective. Corporate Social Responsibility and Environmental Management, 23(4), 213–227.
Arantes, F. P.; Caetano, M.; Paula, V. A. F. D. and Freitag, M. S. B. (2019). New Independent Technology-Based Firms: Differences From Other NTBFs and Future Research Agenda for Technology Innovation Management. International Journal of Entrepreneurship and Innovation Management, 23(1), 46-71.
Bhalodiya, N. and Sagotia, N. (2018). Reasons Behind the Failure of Nokia: A Case Study of Telecom Sector. International Journal of Management and Humanities, 5(3), 14-18.
Braun, V. and Clarke, V. (2006). Using Thematic Analysis in Psychology. Qualitative Research in Psychology, 3(2), 77-101.
Capobianco, N.; Basile, V.; Loia, F. and Vona, R. (2021). Toward a Sustainable Decommissioning of Offshore Platforms in The Oil and Gas Industry: A PESTLE Analysis. Sustainability, 13(11), 6266.
Choi, D.-R. and Suh, G.-H. (2017). A Study on The Effects of Small Business Management Result by The Korean Government: Focus on SEMAS. The Journal of Business Economics and Environmental Studies, 7(3), 33-43.
Cristian, C.; Vicenc, F. and Jose, M. S. (2018). The Six Emotional Stages of Organizational Change. Journal of Organizational Change Management, 31(3), 468-493.
Datta, S. (2011). Pro-Environmental Concern Influencing Green Buying: A Study on Indian Consumers. International Journal of Business and Management, 6(6), 124-133.
Dobbs, M. (2014). Guidelines for Applying Porter's Five Forces Framework: A Set of Industry Analysis Templates. Competitiveness Review, 24(1), 32-45.
Dobrev SD.; van Witteloostuijn A, and Baum JAC. (2006). Introduction: Ecology Versus Strategy or Strategy and Ecology?, Advances in Strategic Management, 23: 1-26
Fauzi, T.; Santosa, P.; Purwanti, Y. and Nurhayati, N. (2021). The Effect of Internal Elements of Strategic Management of Organizational Structure, Management Role and Employee Behavior on Corporate Mission. Management Science Letters, 11(4), 1189-1196.
Fung, H. (2013). Using Porter Five Forces and Technology Acceptance Model to Predict Cloud Computing Adoption among IT Outsourcing Service Providers. Internet Technologies And Applications Research ITAR, 1(2), 18-24.
Glesne, C. and Peshkin, P. (1992). Becoming Qualitative Researches: An Introduction. New York, NY: Longman
Golafshani, N. (2003). Understanding Reliability and Validity In Qualitative Research. The Qualitative Report, 8(4), 597-607.
Grizanea, T. and Jurgelaneb, I. (2017). Social Media Impact on Business Evaluation. Procedia Computer Science, 104, 190-196.
Hans, V. B. (2018). Business Environment–Conceptual Framework and Polices. International Educational Scientific Research Journal, 4(3), 67-74.
Hoepfl, M. C. (1997). Choosing Qualitative Research: A Primer for Technology Education Researchers. Journal of Technology Education, 9(1), 47-63.
Howe, K. and Eisenhardt, M. (1990). Standards for Qualitative (and Quantitative) Research: A Prolegomenon. Educational researcher, 19(4), 2-9.
Hudrasyah, H.; Briantono, N.; Fatima, I. and Rahadi, R. A. (2019). Marketing Strategy for Game Developer Based on Micro and Macro Environment in Indonesia. Journal of Global Business and Social Entrepreneurship (GBSE), 5(14), 78-92.
Kherbach, O. and Mocan, M. (2016). The Importance of Logistics and Supply Chain Management in The Enhancment of Romanian SMEs. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 221, 405-413.
Peter Mongare, K. (2020). Strategic Change Management Practices at Municipal Council of Kiambu. International Journal of Recent Innovations in Academic Research, 4(7), 1-15.
Schauerte, R.; Feiereisen, S. and Malter, A. J. (2021). What Does It Take to Survive in A Digital World? Resource-Based Theory and Strategic Change in The TV Industry. Journal of Cultural Economics, 45, 263-293.
Irfan, M.; Zhao, Z. Y.; Ahmad, M.; Batool, K., Jan, A. and Mukeshimana, M. C. (2019). Competitive Assessment of Indian Wind Power Industry: A Five Forces Model. Journal of Renewable and Sustainable Energy, 11(6), 063301.
Isabelle, D.; Horak, K.; McKinnon, S. and Palumbo, C. (2020). Is Porter's Five Forces Framework Still Relevant? A Study of The Capital/Labour Intensity Continuum via Mining and IT Industries. Technology Innovation Management Review, 11(6), 28-41.
Kancs, D. A. and Lecca, P. (2018). Long‐Term Social, Economic and Fiscal Effects of Immigration into The EU: The Role of The Integration Policy. The World Economy, 41(10), 2599-2630.
Kiveu, M. N.; Namusonge, M. and Muathe, S. (2019). Effect of Innovation on Firm Competitiveness: The Case of Manufacturing SMEs in Nairobi County, Kenya. International Journal of Business Innovation and Research, 18(3), 307-327.
Kuswati, Y. (2020). The Effect of Motivation on Employee Performance. Budapest International Research and Critics Institute-Journal (BIRCI-Journal), 3(2), 995-1002.
Lincoln, Y. S. and Guba, E. G. (1985). Naturalistic inquiry. Newbury Park, CA: Sage Publications.
Lincoln, Y. S. (1995). Emerging Criteria for Quality in Qualitative and Interpretive Research. Qualitative Inquiry, 1(3), 275-289.
Logemann, M.; Piekkari, R. and Cornelissen, J. (2019). The Sense of It All: Framing and Narratives in Sensegiving about a Strategic Change. Long Range Planning, 52(5), 101852.
Luther, L.; Tiberius, V. and Brem, A. (2020). User Experience (UX) in Business, Management, and Psychology: A Bibliometric Mapping of the Current State of Research. Multimodal Technologies and Interaction, 4(2), 18.
Matovic, I. (2020). PESTEL Analysis of External Environment as a Success Factor of Startup Business. ConScienS Conference, 96-102.
Abdoh, H. M. B.; Saany, S. I. A.; Jebur, H. H. and El-Ebiary, Y. (2020). The Effect of PESTLE Factors on E-Government Adoption in Jordan: A Conceptual Model. IJETT, 68, 19-23.
Morse, J. M.; Barrett, M.; Mayan, M., Olson, K. and Spiers, J. (2002). Verification Strategies for Establishing Reliability and Validity in Qualitative Research. International Journal Of Qualitative Methods, 1(2), 13-22.
Nechaev, A. S.; Zakharov, S. V.; Barykina, Y. N.; Vel'm, M. V. and Kuznetsova, O. N. (2022). Forming Methodologies to Improving the Efficiency of Innovative Companies Based on Leasing Tools. Journal of Sustainable Finance & Investment, 12(2), 536-553.
Omar, S. and Morales, C. (2021). Innovation as Recovery Strategy for SMEs in Emerging Economies During the COVID-19 Pandemic. Research in International Business and Finance, 57, 101396.
Pironti, M.; Pisano, P. and Papa, A. (2018). Technology Resilience and the STORM Factory. Symphonya, 2, 108-124.
Porter, M. E. (2008). The Five Competitive Forces that Shape Strategy. Harvard Business Review, 86(1), 25-40.
Razak, A.; Sarpan, S. and Ramlan, R. (2018). Effect of Leadership Style, Motivation and Work Discipline on Employee Performance in PT. ABC Makassar. International Review of Management and Marketing, 8(6), 67-71.
Saudi, M. H. (2021). Risk Management Analysis for ICT Strategic Plan by Using PESTLE: A Case Study. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 12(8), 1732-1737.
Saunders, M.; Lewis, P. and Thornhill, A. (2009). Research methods for business students. Pearson education.
Shi, Y. and Lin, X. (2021). A test of Maslow’s hierarchy of needs concept by a correlational model among adult learners. American Association for Adult and Continuing Education Inaugural 2020 Conference Proceedings, 27-30.
Shirazi, H. (2013). Positive and Negative Effects of Globalization On Iran's Economy and Culture. International Journal of Political Science, 4(1), 1-12.
Shujahat, M.; Hussain, S.; Javed, S.; Malik, M. I.; Thurasamy, R. and Ali, J. (2017). Strategic Management Model with Lens of Knowledge Management and Competitive Intelligence: A Review Approach. VINE Journal of Information and Knowledge Management Systems, 47 (1), 55-93.
Solomon Akpoviroro, K. and Olalekan owotutu, S. (2018). Impact of External Business Environment on Organizational Performance. Department of Business and Entrepreneurship, 4(3), 498-505.
Stonehouse, G. and Snowdon, B. (2007). Competitive advantage revisited: Michael Porter on strategy and competitiveness. Journal of Management Inquiry, 16(3), 256-273
Sudari, S.; Tarofder, A.; Khatibi, A. and Tham, J. (2019). Measuring the Critical Effect of Marketing Mix on Customer Loyalty through Customer Satisfaction in Food and Beverage Products. Management Science Letters, 9(9), 1385-1396.
Tavakoli, Akbar and Kheradmand, Alireza. (2014). Chronicle of Currency Collapses and the Effects on Output: Evidence from Six Asian Countries, Journal of Money & Economy, 8(2), 1-22.
Terry, G.; Hayfield, N.; Clarke, V. and Braun, V. (2017). Thematic analysis. The SAGE Handbook of Qualitative Research in Psychology, 2, 17-37.
Winter, G. (2000). A Comparative Discussion of the Notion of Validity in Qualitative and Quantitative Research. The Qualitative Report, 4(3), 1-14.