پاک نیت، مریم، انصاری، رضا و شاهین، آرش.)1395). تحلیل تأثیر توانمندیهای نوآوری فناورانه بر تجاری سازی فناوری و عملکرد شرکتهای دانش بنیان استان اصفهان. نشریه مدیریت نوآوری، 5(3)، 59-84.
تقوی فرد، محمدتقی، مسرت، نعمت و صنیعیمنفرد، محمدعلی.(1390). مدل پیشبینی رفتار خرید مجدد مشتریان (مورد مطالعه: شرکت خدمات دهنده اینترنت). فصلنامه مدیریت بازرگانی، 3(10)، 55-74.
حاج غلامی سریزدی، علی و منطقی، منوچهر.(1392). تحلیل تأثیر سیاستهای پارک علم و فناوری یزد بر توسعه فناوری مؤسسات مستقر درآن با استفاده از رویکرد پویاییهای سیستم. نشریه مدیریت نوآوری، 2(2)، 69-98.
خیرگو، منصور و بیداله خانی، فریدون.(1398). طراحی الگوی نظام نوآوری در سازمان های دفاعی پژوهشی کیفی مبتنی بر نظریه داده بنیاد. فصلنامه مدیریت نوآوری در سازمان های دفاعی، 2(2)، 115-134
داوری، علی و رضازاده، آرش.(1396). مدلسازی معادلات ساختاری با نرمافزار PLS. تهران، چاپ اول، جهاد دانشگاهی.
درودی، هما و شرف پور، مسعود.(1396). تأثیر همکاری متقابل کارکردی بر عملکرد تجاریسازی فناوری با توجه به نقش خلق دانش و حمایت مدیریت ارشد. فصلنامه مدیریت نوآوری، 6(1)، 45-72.
محسنین، شهریار و اسفیدانی، محمدرحیم.(1396). معادلات ساختاری مبتنی بر رویکرد حداقل مربعات جزئی به کمک نرمافزار Smart-PLS. تهران، چاپ سوم، موسسه کتاب مهربان نشر.
قاسمی نژاد، یاسر.(1396). تبیین فرایند نوآوری فناورانه: از تولید تا تجاری سازی و انتشار ایده. فصلنامه رشد فناوری، 13(50)، 22-40
میرغفوری، حبیبالله، مروتی شریفآبادی، علی و زاهدی، امیراحسان.(1397). طراحی مدل یکپارچه توسعه سطح نوآوری و تجاری سازی شرکتهای دانشبنیان ایران. فصلنامه ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 7(4)، 107-142.
هاشمزاده، ابراهیم، حاجیحسینی، روحالله، رادفر، رضا و ملکزاده، کرامت.(1393). عوامل مؤثر در ایجاد توانمندیهای نوآوری (مطالعه موردی یک مرکز پژوهشی صنعت هوایی در ایران). فصلنامه مدیریت نوآوری، 3(1)، 75-100.
یداللهی فارسی، جهانگیر و کلاتهایی، زهرا.)1391). جایگاه تجاری سازی در مدیریت نوآوری و معرفی عمده مدلهای تجاری سازی در حوزه صنایع پیشرفته. فصلنامه رشد فناوری، 9(33)، 26-36
Akman, G. & Yilmaz, C. (2008). Innovative capability, innovation strategy and market orientation: an empirical analysis in Turkish software industry. International Journal of Innovation Management, 12(01), 69-111.
Allocca, M. A. & Kessler, E. H. (2006). Innovation speed in small and medium sized enterprises. Creativity and Innovation Management, 15(3), 279-295.
Chen, C.J. (2009). Technology commercialization, incubator and venture capital, and new venture performance. Journal of Business research,62(1), 93-103.
Dalvand, V. Moshabaki, A. & Karampour, A. (2015). The impact of innovation capabilities on export performance of firms. Applied mathematics in Engineering, Management and Technology, 3(2), 295-308.
Heirman, A. & Clarysse, B. (2007). Which tangible and intangible assets matter for innovation speed in startups. Journal of Product Innovation Management, 24(4), 303-315.
Hervas-Oliver, J.L. & Sempere-Ripoll, F. (2015). Disentangling the influence of technological process and product innovations. Journal of Business Research, 68(1), 109-118.
Huhtala, J.P. Sihvonen, A. Frösén, J. Jaakkola, M. & Tikkanen, H. (2014). Market orientation, innovation capability and business performance: Insights from the global financial crisis. Baltic Journal of Management, 9(2), 134-152.
Jiménez-Jiménez, D. & Sanz-Valle, R. (2011). Innovation, organizational learning, and performance. Journal of Business Research, 64(4), 408-417.
Jolly, V. K. (1997). Commercializing new technologies: Harvard Business School Press Boston, MA.
Kalay, F. & Lynn, G. (2015). The impact of strategic innovation management practices on firm innovation performance. Research Journal of Business and Management, 2(3), 412-429.
Kalkan, A. Bozkurt, Ö. Ç. & Arman, M. (2014). The impacts of intellectual capital, innovation and organizational strategy on firm performance. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 150, 700-707.
Kim, S. K. Lee, B. G. Park, B. S. & Oh, K. S. (2011). The effect of R&D, technology commercialization capabilities and innovation performance. Technological and Economic Development of Economy, 17(4), 563-578.
Lahiri, N. (2010). Geographic distribution of R&D activity: how does it affect innovation quality? Academy of Management Journal, 53(5), 1194-1209.
Li, Y. Guo, H. Liu, Y. & Li, M. (2008). Incentive mechanisms, entrepreneurial orientation, and technology commercialization: Evidence from China's transitional economy. Journal of Product Innovation Management 25(1), 63-78.
Lin, Y. Wang, Y. & Kung, L. (2015). Influences of cross-functional collaboration and knowledge creation on technology commercialization: Evidence from high-tech industries. Industrial Marketing Management, 49, 128-138.
Lisboa, A. Skarmeas, D. & Lages, C. (2011). Innovative capabilities: Their drivers and effects on current and future performance. Journal of Business Research, 64(11), 1157-1161.
Mardani, A. Nikoosokhan, S. Moradi, M. & Doustar, M. (2018). The relationship between knowledge management and innovation performance. The Journal of High Technology Management Research, 29(1), 12-26.
Najafi-Tavani, S. Najafi-Tavani, Z. Naudé, P. Oghazi, P. & Zeynaloo, E. (2018). How collaborative innovation networks affect new product performance: Product innovation capability, process innovation capability, and absorptive capacity. Industrial Marketing Management.
Ng, P. T. (2009). Relating quality and innovation: an exploration. International Journal of Quality and Innovation, 1(1), 3-15.
Ortega, M. J. R. (2010). Competitive strategies and firm performance: Technological capabilities' moderating roles. Journal of Business Research, 63(12), 1273-1281.
Plagnol, A. C. Rowley, E. Martin, P. & Livesey, F. (2009). Industry perceptions of barriers to commercialization of regenerative medicine products in the UK. Regenerative Medicine, 4(4), 549-559. doi:10.2217/rme.09.21
Racela, O. C. (2014). Customer orientation, innovation competencies, and firm performance: A proposed conceptual model. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 148, 16-23.
Rajapathirana, R. J. & Hui, Y. (2018). Relationship between innovation capability, innovation type, and firm performance. Journal of Innovation & Knowledge, 3(1), 44-55.
Reamer, A. (2003). Technology transfer and commercialization: their role in economic development. www. eda. gov/PDF/eda_ttc. pdf.
Romijn, H. & Albaladejo, M. (2002). Determinants of innovation capability in small electronics and software firms in southeast England. Research Policy, 31(7), 1053-1067.
Teece, D. J. Pisano, G. & Shuen, A. (1997). Dynamic capabilities and strategic management. Strategic Management Journal, 18(7), 509-533.
Thore, S. A. (2012). Technology commercialization: DEA and related analytical methods for evaluating the use and implementation of technical innovation: Springer Science & Business Media.
Tsai, K.-H. (2004). The impact of technological capability on firm performance in Taiwan's electronics industry. The Journal of High Technology Management Research, 15(2), 183-195.
Veugelers, R. (2008).The role of SMEs in innovation in the EU: a case for policy intervention? Review of business and economics, 53(3), 239-262.
Vicente, M. Abrantes, J. L. & Teixeira, M. S. (2015). Measuring innovation capability in exporting firms: the INNOVSCALE. International Marketing Review, 32(1), 29-51.
Walker, R. M. (2004). Innovation and organisational performance: Evidence and a research agenda. Advanced Institute of Management Research Paper.
Yeoh, P. L. & Roth, K. (1999). An empirical analysis of sustained advantage in the US pharmaceutical industry: Impact of firm resources and capabilities. Strategic management journal, 20(7), 637-653.
Zahedi, A. E. Mirghfoori, S. H. & Morovati Sharif Abadi, A. (2018). An integrated map to developing the innovation and commercialization potential of Iranian knowledge-based companies. Cogent Business & Management, 5(1), 1-21.
Zahra, S. A. & Bogner, W. C. (2000).Technology strategy and software new ventures' performance: Exploring the moderating effect of the competitive environment. Journal of business venturing, 15(2), 135-173.
Zahra, S. A. & Nielsen, A. P. (2002). Sources of capabilities, integration and technology commercialization. Strategic Management Journal, 23(5), 377-398.
Zhang, M. & Hartley, J. L. (2018). Guanxi, IT systems, and innovation capability: The moderating role of proactiveness. Journal of Business Research, 90, 75-86.