پورتیموری فرد تبریزی، فرزین و جمشیدی، لاله. (1393). بررسی عملکرد نوآورانۀ شرکتهای دانشبنیان مستقر در مرکز رشد علم و فناوری دانشگاه سمنان. نشریه صنعت و دانشگاه، (23 و 24) 7، 37-51.
طیبی، کمیل. زمانی، زهرا. نوروزی طالخونچه، محسن و شکری، محمود. (1393). اثر نوآوری بر توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی کشورهای منتخب نوظهور: درسی برای اقتصاد ایران. فصلنامه علوم اقتصادی، (27) 8، 11-27.
مرفوع، محمد و شاکری، رباب. (1395). استراتژیهای کسب و کار و رابطه آن با عملکرد مالی شرکتها. پژوهشهای تجربی حسابداری، (29)6، 157-183.
منگلی، نسرین. رضائی، روح الله و صفا، لیلا. (1395). بررسی تأثیر قابلیتهای بازاریابی بر عملکرد کسبوکارهای کوچک و متوسط. نشریه کارآفرینی در کشاورزی، (4)3.
نمازی، محمد و مقیمی، فاطمه. (1397). تأثیر نوآوری و نقش تعدیلی مسئولیتپذیری اجتماعی بر عملکرد مالی شرکتها در صنایع مختلف. فصلنامه بررسیهای حسابداری و حسابرسی، (2) 25، 289-310.
Doh, J., Rodrigues, S., Saka-Helmhout, A & Makhija, M. (2017). International business responses to institutional voids. Journal of International Business Studies. 48, 293–307.
El-Ghoul, S., Guedhami, O., & Kim, Y. (2016). Country-level institutions, firm value, and the role of corporate social responsibility initiatives. Journal of International Business Studies. 48(3), 360–385.
Fisher, G. (2012). Effectuation, Causation, and Bricolage: a Behavioral Comparison of Emerging Theories in Entrepreneurship Research, Entrepreneurship Theory and Practice, 1019 (5), 36- 1051.
Graham, B. A., Johnston, N. P., & Kingsley, A. F. (2016). A Unified Model of Political Risk Strategy Beyond Markets, Emerald Group Publishing Limited. 119-160.
Khanna, T., & Palepu, K. G. (2010). Winning in emerging markets: A road map for strategy and execution. Boston: Harvard Business Press.
Kim, H. & Song, J. (2016). Filling institutional voids in emerging economies: The impact of capital market development and business groups on M&A deal abandonment. Journal of International Business Studies, 48(3), 308-323 .
Kingsley, A. F. & Graham, B. A. T. (2017). The effects of information voids on capital flows in emerging markets. Journal of International Business Studies, 48(3), 324-343.
Marquisa, Ch., & Raynard, M. (2015). Institutional Strategies in Emerging Markets. The Academy of Management Annals, 9(1), 291–335.
Meyer, K. E., Estrin, S., Bhaumik, S. K., & Peng, M. W.(2009). Institutions, resources, and entry strategies in emerging economies. Strategic Management Journal, 30(1), 61–80.
North, D. C. (1990). Institutions, institutional change, and economic performance. Cambridge: Cambridge University Press.
Peng, M. W., Sun, S. L., Pinkham, B., & Chen, H. (2009). The institution-based view as a third leg for a strategy tripod. The Academy of Management Perspectives, 23(3), 63–81.
Pinkham, B. C., & Peng, M. W. (2016). Overcoming institutional voids via arbitration. Journal of International Business Studies, 48, 344–359.
Roberts, K. (2003). What strategic investments should you make during a recession to gain competitive advantage in the recovery? Strategy & Leadership, 31(4), 31-39.
Roberts, P. W., & Amit, R. (2003). The dynamics of innovative activity and competitive advantage: The case of Australian retail banking, 1981 to 1995. Organization science, 14(2), 107-122.
Rottig, D. (2016). Institutions and emerging markets: effects and implications for multinational corporations, International Journal of Emerging Markets, 11 (1),2 –17.
Su, W., Peng, M. W., Tan, W., & Cheung, Y.L. (2016). The signaling effect of corporate social responsibility in emerging economies. Journal of business Ethics, 134(3), 479-491.
Ushakova, Y. (2015). The effects of the institutional context on a foreign company´s entry strategy when entering an emerging market - A case study: Väderstad-Verken AB, Master Thesis in Business Administration Business and Economics Programme Advanced level.
Wiklund, J., & Shepherd, D. (2005). Entrepreneurial orientation and small business performance: a configurational approach. Journal of business venturing, 20(1), 71-91.
Yin, Robert K. (2009). Case study research: Design and methods: Sage publications.