نقش عوامل موثر بر مصرف منزلتی بر پیامد های اقتصادی صنعت فرش دستباف

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسندگان

1 دانشجوی دکتری گروه مدیریت بازرگانی، واحد شهر قدس، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.

2 استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، واحد شهر قدس، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران

3 استادیار، گروه مدیریت بازرگانی،واحد شهرقدس، دانشگاه آزاد اسلامى،تهران، ایران

10.22034/qjimdo.2023.405524.1604

چکیده

هدف اصلی این پژوهش تبیین نقش عوامل موثر بر مصرف منزلتی و تاثیر آنها بر پیامد های اقتصادی این مصرف می باشد. به همین منظور پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی، از نظر ماهیت، تحقیق‌های پیمایشی و از نظر پارادایمی، تحقیق‌های اثبات گرایی است. جامعه آماری تحقیق کلیه کارکنان فعال در بخش صنعت فرش دستیاف می باشند. با توجه به نامحدود بودن جامعه مورد بررسی تعداد 384 نفر از کارکنان صنعت فرش دستباف به صورت تصادفی ساده انتخاب شده اند. در این تحقیق به منظور سنجش متغیرهای تحقیق از ابزار پرسشنامه استفاده شده است. روایی این ابزار از طریق روایی محتوی و پایایی با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ تایید شده است. در این تحقیق به منظور تحلیل روابط بین متغیرهای تحقیق از مدلیابی ساختاری در قالب نرم افزار ایموس استفاده شده است. نتایج بررسی های صورت گرفته نشان داده است که عوامل موثر مصرف منزلتی بر پیامد های اقتصادی صنعت فرش دستباف تاثیر معنی داری دارد.

کلیدواژه‌ها

موضوعات