اهداف فصلنامه
- توسعه علمی و روزآمدسازی دانش مدیریت نوآوری در سازمانهای دفاعی و غیر دفاعی.
- تسهیل، انتقال و تبادل آموختهها و تجربیات پژوهشگران و کارشناسان در زمینه مدیریت نوآوری.
- ترویج و توسعه فرهنگ نوآوری در سازمانهای دفاعی و غیر دفاعی.
- بهسازی زیرساختهای علمی مورد نیاز برای توانمندسازی و توسعه قابلیتهای سازمانها.
- ترویج، توسعه و کاربرد دستاورهای علمی و پژوهشی در حوزههای مرتبط با مدیریت نوآوری.
- انتشار به موقع یافتههای نوین پژوهشی در زمینه مدیریت نوآوری دفاعی و غیر دفاعی.
- مساعدت به توسعه پژوهشهای بنیادین، نظری و کاربردی و شتاببخشی به جریان فکری و تولید علم در زمینه مدیریت نوآوری در سازمانهای دفاعی.
محورهای فصلنامه
فصلنامه مدیریت نوآوری در سازمانهای دفاعی در زمینه موضوعات زیر و سایر حوزههای مرتبط با تاکید بر سازمانهای دفاعی پذیرای مقالات پژوهشگران و اندیشمندان است.
- نوآوری در خدمات ، محصول و فرایندها و نوآوریهای اداری و سازمانی
- مدیریت فناوری و نوآوری
- کارآفرینی و کارآفرینی سازمانی
- مدیریت خلاقیت و سازمانهای خلاق
- مهندسی نوآوری و ریسک نوآوری
- مدیریت سرمایههای فکری
- الگوها، ابزارها و سازوکارهای نوآوری، خلاقیت و کارآفرینی
- آموزش خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی و نظام ترویج نوآوری
- نظریهپردازی و روششناسی خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی
- سیاستگذاری در نظام نوآوری
- زیرساختها و الزامات توسعه خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی و بازیگران نظام نوآوری
- تجاریسازی و بازاریابی ایدههی خلاقانه و نوآوری
- تجاریسازی دانش، نوآوری و فناوری
- مدیریت تحقیق و توسعه نظام نوآوری
- مبانی فکری و فلسفه مدیریت نوآوری
- الزامات و بسترهای فرهنگی – اجتماعی نوآوری
- اخلاق و نوآوری
- زیرساختها و الزامات توسعه ظرفیتهای جذب در نظام نوآوری
- مطالعه، نقد و ارزشیابی در نظام نوآوری
- راهبردها و ساختارهای نظام نوآور ی
- چالشهای نظام نوآوری در سیاستهای توسعه نظام اداری و دفاعی و علم و فناوری
- راهبردهای سازمانی، ملی و بینالمللی نوآوری
- توسعه و تحول و بهبود نوآورانه سازمان
- مدیریت دانش و نوآوری
- آیندهپژوهشی نوآوری